Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till Öland

• Resa till Öland

Publicerad av Trikare på 3 juli, 2005 vid 11:05

Nu är det dax för min första surfresa och mitt mål är Öland. Någon gång under v28-31.

Men ni som bor där, är det sant att det alltid blåser på Haga park.
    Får man någon segling med 7,8 i sjöbrisen eller är det 16m2 segel som gäller.
    Var kan man smälla upp sitt tält och vart kan man skita.
    Och vad gör man när det inte blåser.

faster svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • surfjohan

Medlem
    3 juli, 2005 vid 11:32

HAHAHA!

• philippos

Medlem
    3 juli, 2005 vid 21:16

Hahaha. Man vet knappt om man ska skratta eller gråta.

Het tips! Sök i forumet så kommer du få chans att läsa åtskilliga inlägg angående ”hagabrisen”.

Kort resumé: För bris krävs framförallt att solen visar sig samt att det blåser en sydlig (S-SV) grundvind alternativt väldigt svaga vindar. Då brisen infinner sig blåser det oftast omkring 8-10 m/s.

För förslag till övriga, icke vindkrävande, aktiviteter så som ölhävning mm. kontakta konfens riktiga ölandlocal ”Styret”.

• jonasp

Medlem
    4 juli, 2005 vid 11:15

Toalett o dusch finns vid stranden. Om du skatar finns det en rolig ramp i färjestaden. Tältet är häftigast att sätta upp på alvaret även om jag föredrar att sova i bilen pga att man har stereo och så slipper man en massa störiga ljud. Ang segel så ta med så mycket du har plats med.
    rampen:
    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/2612IMGP0132-med.JPG[/img]
    bo längs vägen:
    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/2612IMGP0137-med.JPG[/img]

• Trikare

Gäst
    4 juli, 2005 vid 14:18

Nice, tack för tippsen.

• styret

Medlem
    5 juli, 2005 vid 14:08

tyvär ska man itne hoppas för jävla mycket på vind så års. Juli äör oftast den vindfattigaste månaden här nere men om jag få+r vara kaxig säkert vindsäkrare än många många andra ställen i Sverige. det beror lite på hur kräsen man är. kan man tänka sej att segla rätt byig frånlandsvind så kan man rätt ofta segla runt 6-7-8 kvadrat mitt iu sundet om det blir typiskt juliväder med högtryck över baltikum, som nu.

vad man kan göra om det inte blåser beror på vad man ahr för intressen. sevärdheter i form av forlämningar och hantverk och sånt finns på hela ön, shopping finns rätt hyffsad till överkomliga priser uppe på norra öland (outletstores med mycket schyssta märken, bla. quiksilver och oneil i böda) uteliv är bra i kalmar och grymt bra i borgholm så här års. fast allra bäst är det som sagt i klubbhuset på haga.

boende och sånt mkan du söka efter. finns säkert 150 inlägg om det.

• Trikare

Gäst
    5 juli, 2005 vid 17:59

Nä kräsen på byiga vindar är jag inte, jag seglar i Stockholms skärgård. smirk.gif

• faster

Medlem
    6 juli, 2005 vid 07:00

Kolla in owc.nu/webcam så kan du se all vindstatistik och bilda dig en egen uppfattning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.