Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!
-
Allright, vi har uppdaterat! Med lite bilder dessutom.
Tackar för våglänken Frippe, såg ju kanske inte sjukt upphetsande ut för de närmaste dagarna, men det kommer väl.
Nu ska vi käka å dra ner till moulay å se om det blir lite vind idag också, verkar lite tveksamt (Mulet, fuktigt och stilla).
-
Då har vi fått lite bra förhållanden!
Uppdaterat!Jonatan under läppen:
Fredrik laddar bakåt:
Mer finns på dagboken.
-
Ser gött ut. Fått bättre ordning på våghöjden nu också ser jag! =)
-
Nice nice nice.
Tänk den som var där.
Mr Ezzy ser ut att leverera sina fet höga framåt i år oxå.
Har ni tänkt på hur han för varje dag bestämmer sig för ett hopp och över detta hela dagen, nöta nöta nöta/Peder
-
Oregistrerad
Gäst24 juni, 2006 vid 19:52Pederboy wrote:Nice nice nice.Tänk den som var där.
Har ni tänkt på hur han för varje dag bestämmer sig för ett hopp och över detta hela dagen, nöta nöta nöta/Peder
HA!!
Jag och tyskLars drar på måndag för 2 veckor moulay surf…. Hoppas att vinden kommer…. Förra året hade vi 96% segling i två veckor. masthögt 2 dagar… logo kanske ytterligare 2 samt en hel del gubbhöga dagar….
Italienarna vi träffade åkte ALLTID dom två första veckorna i Juli och har sedan skruvmejseln uppfanns alltid haft bra förhållanden!!!
-
Oregistrerad wrote:Pederboy wrote:Nice nice nice.
Tänk den som var där.
HA!!
Jag och tyskLars drar på måndag för 2 veckor moulay surf…. Hoppas att vinden kommer…. Förra året hade vi 96% segling i två veckor. masthögt 2 dagar… logo kanske ytterligare 2 samt en hel del gubbhöga dagar….
Italienarna vi träffade åkte ALLTID dom två första veckorna i Juli och har sedan skruvmejseln uppfanns alltid haft bra förhållanden!!!
Och jag = jag 🙂
-
Då lär vi synas, har inte blåst igår eller idag, ser ut att komma imorgon och hålla i sig kommande veckan.
-
Ola_P wrote:Då lär vi synas, har inte blåst igår eller idag, ser ut att komma imorgon och hålla i sig kommande veckan.
Jajamensan….
Kul med lite svenskar…. någon att ropa på när man simmar in med bruten mast 🙂
Bor ni i Essaoira eller i Moulay?? Verkar Hamid ha fullt “hus”?
-
Uppdaterat igen…
Ser ut som några dagar med ~2meter swell enligt windguru, vilket borde innebära cirka loggo på seten, trevligt!
-
Uppdaterad igen!
Ser ut som vi skall få lite feta waves de sista dagarna vi är här, vi håller tummarna…. Och shoppar en ny mast imorgon… 🙁
-
Vad är det för skräpmaster du har?!? 😉
hoppas att du hittar en ny mast och att vågorna kommer till slut.
/Magnus -
Jag blir såååååå avundsjuk!!!
Även om vinden är upp och ner, och likadant med vågorna, så är det sjukt skönt at vara i Marocko!!! Vi kommer tillbaka något år, jag försäkrar er!Men i år kommer vi nog inte ha det helt pissigt i Oman heller, kolla denna: http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=5814
Hälsa till poolaren Hamid, Rachid och hela familjen Badi!
Ola! Du har ett personligt meddelande att läsa!
/Staffan
-
S.. wrote:Jag blir såååååå avundsjuk!!!
Även om vinden är upp och ner, och likadant med vågorna, så är det sjukt skönt at vara i Marocko!!! Vi kommer tillbaka något år, jag försäkrar er!Men i år kommer vi nog inte ha det helt pissigt i Oman heller, kolla denna: http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=5814
Hälsa till poolaren Hamid, Rachid och hela familjen Badi!
Ola! Du har ett personligt meddelande att läsa!
/Staffan
Fyyyyfan! Ser ju riktigt bra ut det där, ser fram emot bilder och berättelser…
(Har precis uppdaterat med dagens segling.)
-
Uppdaterat igen…
Jonatan laddade hårt igår, drog av brädan med en 6 meters framåt..!
frippe75: Kan du bidra med sekvensen på framåten? Hade varit fett!
Logga in för att svara.