Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

  • basse

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 05:50

    Ja de däringa Drops alltså….. 😉

    Gott ladd J, tråkigt på brädan! Tycker ni har blivit duktiga på looparna där nere!

  • mag

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 08:06

    Jag måste ändå försvara Drops med att varken Drops eller någon annan produktionsbrädetillverkare klarar en dåligt landad och bra laddad framåt från 6 meter. Så ska man ladda så rejält vill det till att man kan landa oxå!
    Går inte brädan av så riskerar fötter och knän att gå.

    Har själv sett ett par killar bryta fotleder och knädelar efter höööga framåt. Höga framåt är alltid ett högriskhopp, speciellt med lite vertikal rotation eller överrotation=plattlandning.

    /Magnus

  • s

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 09:55
    Ola_P wrote:
    Uppdaterat igen…

    Jonatan laddade hårt igår, drog av brädan med en 6 meters framåt..!

    frippe75: Kan du bidra med sekvensen på framåten? Hade varit fett!

    Moulay kräver material! Vi har hoppat sönder tre brädor på det stället genom åren!

    Gott laddat helt enkelt!!!

    /Staffan

  • jonatan

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 11:38
    Mag wrote:
    Jag måste ändå försvara Drops med att varken Drops eller någon annan produktionsbrädetillverkare klarar en dåligt landad och bra laddad framåt från 6 meter. Så ska man ladda så rejält vill det till att man kan landa oxå!
    Går inte brädan av så riskerar fötter och knän att gå.

    Har själv sett ett par killar bryta fotleder och knädelar efter höööga framåt. Höga framåt är alltid ett högriskhopp, speciellt med lite vertikal rotation eller överrotation=plattlandning.

    /Magnus
    Klagar du pa mina landningar? 😉
    Jag tycker anda inte att jag har landat sa valdsamt i framatarna, men det kanske ar bradan som tagit all stryk… :p

    Jaja, det ser iaf inte ut som det ska vara nan vidare vind de sista dagarna har, sa det verkar inte som jag missar sa mycket segling.

  • mag

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 21:27

    Klart jag inte klagar, jag är grymt impad!!! 🙂
    Men skönt att kroppen höll och brädan gick av och inte tvärtom.
    /Magnus

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resedagbok marocko… Nu uppdaterad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.