Senaste nytt Forums Vågsurfing Resekompisar Sökes!!!

• Resekompisar Sökes!!!

Publicerad av getonboard på 14 maj, 2006 vid 14:36

Jobbar häcken av mig nu i sommar, men sen bär det av på surfresa, pengarna kommer finnas där, men jag söker någon att resa med som har samma sug som jag efter att få sticka iväg! Mina kompisar har inte riktig förstått det här med surfing =)
    Kanske blir det Indonesien, Australien, Nya zeeland eller i Sydamerika någonstans, är det någon mer som går i resetankar? Hör av er i så fall!!

Kom gärna även med tips om var man borde sticka, har bara surfat i tre månader, men lärde mig snabbt, är inte rädd för att ge mig ut där, men kan ju inte surfa var som helst!!

/Alexandra

prise svarade 18 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • danielf

Medlem
    14 maj, 2006 vid 20:22

Svårt att ge dig tips, men generellt sett är Sverige som bäst runt sep-nov, det gäller även för större delen av västeuropa. Oz är fint också på deras vår, fast när högsommaren kommer i december så börjar det bli lite plattare.

• jennym

Medlem
    15 maj, 2006 vid 12:16

jag funderar på att åka till bali och surfa korallrev.. men det är väl inte riktigt säsong ännu.

• yann

Medlem
    15 maj, 2006 vid 12:50
    DanielF wrote:
    Svårt att ge dig tips, men generellt sett är Sverige som bäst runt sep-nov…
    Låter iofs som om hon har lite större planer än Sverige…
  • yann

Medlem
    15 maj, 2006 vid 12:51
    jennym wrote:
    jag funderar på att åka till bali och surfa korallrev.. men det är väl inte riktigt säsong ännu.
    Högsäsongen börjar nu och håller i sig till september. Vad väntar du på 🙂
  • getonboard

Medlem
    15 maj, 2006 vid 13:09

Vad jag väntar på, haha lönechecken!! Är redan och surfar i mina tankar! Jo, jag hade verkligen tänkt att satsa på stort, inget Sverige för mig!

• getonboard

Medlem
    15 maj, 2006 vid 13:13

Jenny, har du pengar att åka redan nu eller?

• danielf

Medlem
    15 maj, 2006 vid 15:39

Jag skrev för snabbt, det är svårt att ge ex. på resmål, om du inte lämnar en tidsperiod när du tänkt åka, sep-nov är en sak, dec-mar en annan, i min bok iaf. 🙂

• herodude

Medlem
    15 maj, 2006 vid 19:01

jag och en polare ska åka till maui nu i vinter… finns säkerligen platser över itne kikat boende eller något än men blir ju billigare ju fler man är och så…

• tajburrow

Medlem
    17 maj, 2006 vid 20:47

jobbar me sommarn/hösten, kanske ses i lineupen på bali när det börjar närma sig vinter?, borde ju gå få ett par vågor då med hoppas man ju. hank

• yann

Medlem
    18 maj, 2006 vid 08:40

Bali är bra året runt, speciellt i svenska mått mätt. Finns i princip alltid något break som funkar mer eller mindre.

• chriis

Medlem
    25 maj, 2006 vid 12:50

Jag pyser nog iväg till Bali/lombok i mitten av september och sen vidare till Philippinerna i mitten av november för att ta det lugnt. Så om du vill till Indonesien kan vi ju styra ihop något! Nån som vet när det slår bra i Philippinerna? Sen har jag hort att det finns vågor på Boracay, nån som kan bekräfta?

• marginal

Medlem
    25 maj, 2006 vid 19:10
    Get*on*board wrote:
    Jobbar häcken av mig nu i sommar, men sen bär det av på surfresa, pengarna kommer finnas där, men jag söker någon att resa med som har samma sug som jag efter att få sticka iväg! Mina kompisar har inte riktig förstått det här med surfing =)
    Kanske blir det Indonesien, Australien, Nya zeeland eller i Sydamerika någonstans, är det någon mer som går i resetankar? Hör av er i så fall!!

Kom gärna även med tips om var man borde sticka, har bara surfat i tre månader, men lärde mig snabbt, är inte rädd för att ge mig ut där, men kan ju inte surfa var som helst!!

/Alexandra

Hallå Alexandra! Jag är faktiskt ursprungligen från Båstad också. Ska antagligen dra indonesien till jul och sen Australien. Indonesien är ett bra val. Mycket surf varmt och billigt. Australien är lite knepigare mer haj och mer crazy. Du får gärna höra av dig om du vill veta mer. Antar att du surfar en del runt bjäre.
    Mvh Anders

• prise

Medlem
    31 maj, 2006 vid 22:02

Hallå,

Jag drar ner till Kina nu i juli för att sedan befinna mig på Fillipinerna eller Indonesien från och med den 1:a oktober och en månad framåt. Beger mig sedan vidare till Australien för att vara där tills pengarna tar slut någon gång i Januari.

Har bara surfat en dag än så länge så jag är kass men fasen va kul det är ska jobba på det hårt när jag är borta. Någon som har tips på vart man skall åka i Fillipinerna eller Indonesien som nybörjare? Bali ska ju vara bra men är lite sugen på att försöka ta mig bort från de absolut värsta turiststråken och komma i kontakt med lite inhemska surfare.

Alexandra hör av dig om vilka tider och så som du tänkte att åka!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Resekompisar Sökes!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.