-
Reserapport: Tarifa
Jag, Lukas och Fifster var i Tarifa 11/10 – 18/10
Vi landar i Malaga det går snabbt och smidigt att bli körd till bil uthyraren Car Gest, vi fick bilen skinande ren och med full tank och lämnade den med sand och tom tank, nemas problemas
Tar drygt 3h för oss att åka ner. Mest pga. en usel kartläsare (Lukas) 😉 Går två motorvägar ner. En betalväg och en icke betalväg. Man tjänar inte mycket på att åka betalvägen så har man inte bråttom ner så tar man gratis vägen.
Väl där får vi vår lägenhet direkt och går ut i ”Old city” och äter.
http://tarifa.costasur.com/en/index.html
där hittade vi vår lägenhet (Tack Neven)
Inte mycket folk här just nu.
Dagen efter är det vindstilla och vi möter upp Haze, Erika & Basti.Vi åker till cableparken. Väldigt lätt att hitta till den bara man åker ICKE betalvägen mot Malaga, den ligger i San Pedro strax innan Marbella. Tar en timme att åka dit.
http://www.cableskimarbella.com/Vad jag förstått finns det i princip 3 spots runt Tarifa.
Off shore spoten:
Platt vatten
Rak off shore
Kust bevakningen som enda räddning ifall allt skiter sig
Tappar man kiten (Som vi gjorde) kan man muta en fiskegubbe för 200Euro att åka och kolla efter den men han kanske inte hittar den (Som i vårat fall)
Kändes inte så kul att köra här för man ville verkligen inte fucka up. Trasig lina, luften ur kiten eller så.Valderques:
Den långa stranden. När vi körde här på var det otroligt chopigt. Alltså jag menar det värsta jag kört i. Det enda som var något okej det var att åka in mot stranden och lägga tricks 25m från stranden.
Rätt crowded fast det var lågsäsong. Jag skulle INTE vilja köra här under högsäsong. Då kan man ju glömma allt och bara försöka parera kites och chop.
Vi var aldrig med om +50 knots vinden som Tarifa är så känt för så någon annan får gärna fylla i om hur det är.Lagunen
Här fick jag bara köra 10 minuter underiggad som attan. Sen skulle polisen komma och bötfälla alla. Här kan jag tänka mig att det blir nice att köra om man har lite mer vind och fåglarna har pippat klart. Lite väl grunt på sina ställen. Man måste gå 500m med kiten för att komma hit.
Vi hade 3 av 7 dagar med vind. Folk sa att detta var sämsta november på länge.
Jag är inte överbevisad om att Tarifa är Europas bästa spot, bättre åkning borde man kunna få på andra platser. Nu fick inte vi vara med om så mycket åkning så för mycket vill jag inte säga.
Det som gjorde resan var ändå ett riktigt glatt gäng.
Logga in för att svara.