Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resesällskap till Kap Verde sökes

• Resesällskap till Kap Verde sökes

Publicerad av chrilleg66 på 17 november, 2008 vid 13:28

Tja.
    Tänkte flyga ut från Arlanda till Kap Verde i slutet på Januari. Söker kite sällskap. Så trist att surfa själv.
    Finns resa 1v från runt 7000 kr.
    Sen får vi väl åka taxi eller hyra bil vad som nu är bäst.
    PM om intresse finns att hänga med.
    Bilresa från Norrland till Stockholm ingår.

tobas svarade 16 år sedan 12 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • sourra

Medlem
    17 november, 2008 vid 14:06

Om du frestar Hengo lite så är han nog sugen… Vilken ö ska du åka till?

• litease

Medlem
    17 november, 2008 vid 14:25

Ska kolla upp hur mycket det är i skolan och ekonomin men funderar själv på något liknande. Hör av mig om det blir aktuellt

• wakenils

Medlem
    17 november, 2008 vid 14:27

är också på väg bort i mitten på januari, funderar på vart…

• chrilleg66

Medlem
    17 november, 2008 vid 18:18
    sourra;516488 wrote:
    Om du frestar Hengo lite så är han nog sugen… Vilken ö ska du åka till?

Har inte bestämt mig ännu. Vilken rekomenderar du?
    Känns lockande med Boavista men båda verkar bra.
    Bara skönt att komma bort från stressen och få lite värme och bra förhållanden så man kan utveckla sig lite. Är fortfarande rätt mycket Noobie men det tar sig..

• chrilleg66

Medlem
    17 november, 2008 vid 18:20
    WakeNils;516494 wrote:
    är också på väg bort i mitten på januari, funderar på vart…

Bara att hänga på.
    Kanske blir utresa från götet ístället. Ska ev. flytta ner efter jul om jag hittar bostad.
    Hör av dig om du är intresserad så får vi spåna lite.

• chrilleg66

Medlem
    17 november, 2008 vid 18:21
    Litease;516493 wrote:
    Ska kolla upp hur mycket det är i skolan och ekonomin men funderar själv på något liknande. Hör av mig om det blir aktuellt

Gör så.. Vore inte fel om vi blev ett gäng..

• sourra

Medlem
    17 november, 2008 vid 18:30

@Chrilleg66 516530 wrote:

Har inte bestämt mig ännu. Vilken rekomenderar du?
    Känns lockande med Boavista men båda verkar bra.
    Bara skönt att komma bort från stressen och få lite värme och bra förhållanden så man kan utveckla sig lite. Är fortfarande rätt mycket Noobie men det tar sig..

Har ju inte varit på Boavista ännu men Sal var jag sjukt nöjd med. Det är verkligen rätt ställe att slappna av och vila upp sig. Det tar ett par dagar att komma in i lunket men sen är det så jäkla behagligt. Att vinden sen bara fönar på stadigt gör ju inte saken sämre =)

Det jag sett av Boavista på film och bilder verkar sjukt fint också och vissa jag träffat har gillat Boa bättre än Sal men det verkar vara lite delat.

• wakenils

Medlem
    17 november, 2008 vid 19:03

@Chrilleg66 516532 wrote:

Bara att hänga på.
    Kanske blir utresa från götet ístället. Ska ev. flytta ner efter jul om jag hittar bostad.
    Hör av dig om du är intresserad så får vi spåna lite.

gör inte samma misstag som nordstedt och bosätt dig på fel sida älven om du flyttar till götet bara…

• trumpeten

Medlem
    17 november, 2008 vid 19:07
    WakeNils;516544 wrote:
    gör inte samma misstag som nordstedt och bosätt dig på fel sida älven om du flyttar till götet bara…

För då är det så lätt att villa bort sig bland alla stora höga hus

• sourra

Medlem
    17 november, 2008 vid 20:08

Det är så svårt att skilja på alla Ghetton att det är lätt att sikta på ett men hamna i ett annat.

Söder om älven ska man inte bo men inte i östra eller västra förorterna. Centrum eller syd alltså =)

• tobas

Medlem
    17 november, 2008 vid 21:46

Så var det bokat igen.Jag och tjejen åker dock redan den 4 december till Sal!!
    Gött ska det bli 😉
    Någon annan som är på väg den veckan??

Må väl / Tobas

• chrilleg66

Medlem
    18 november, 2008 vid 15:06

Vilka områden ska man undvika i Götet om man ska bo nice?
    Kan ju vara bra att veta är ju inte så bekant med den staden ska jag ärligt säga..

• neven

Medlem
    18 november, 2008 vid 15:24
    Chrilleg66;516741 wrote:
    Vilka områden ska man undvika i Götet om man ska bo nice?
    Kan ju vara bra att veta är ju inte så bekant med den staden ska jag ärligt säga..

Beror ju på hur kinkig du är. Men oftast väljer folk kanske inte att bo i Bergsjön, Kortedala, Angered (även om jag själv bott där länge och tycker att det faktiskt kan vara väldigt fint).

Själv tycker jag att Guldheden och Johanneberg är grymt trevliga områden och nära till det mesta. Dessutom får du automagiskt folk att samåka med till surf.

Kolla på kartan. Se till att du har nära till E6:an så att du kan hoppa på å åka söderut smidigt. Det är sjukt trist att sitta fast i trafik när man har surfsuget…

• chrilleg66

Medlem
    18 november, 2008 vid 16:05
    Neven;516744 wrote:
    Beror ju på hur kinkig du är. Men oftast väljer folk kanske inte att bo i Bergsjön, Kortedala, Angered (även om jag själv bott där länge och tycker att det faktiskt kan vara väldigt fint).

Själv tycker jag att Guldheden och Johanneberg är grymt trevliga områden och nära till det mesta. Dessutom får du automagiskt folk att samåka med till surf.

Kolla på kartan. Se till att du har nära till E6:an så att du kan hoppa på å åka söderut smidigt. Det är sjukt trist att sitta fast i trafik när man har surfsuget…

Helt sant.
    Jag jagar förfullt efter boende ser dessvärre tufft ut att få tag på något vettigt.
    Verkar som man får ta något utanför stan. Härryda el likn. Men fungerar nog ok till att börja med. Kommer troligtvis ha västra götaland som arbetsplats så går ju att välja något mindre centralt att börja med.
    Tips mottages tacksamt. Allt från Kungsbacka till Uddevalla.
    Men helst Götet…

• _sofia_

Medlem
    18 november, 2008 vid 16:13

Lägenhet i borås finnes i vår troligen 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resesällskap till Kap Verde sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.