Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Resesällskap till Kap Verde sökes
-
_Sofia_;516757 wrote:Lägenhet i borås finnes i vår troligen 🙂
Kan vara intressant skicka ett pm om all info du har…
🙂 -
WakeNils;516544 wrote:gör inte samma misstag som nordstedt och bosätt dig på fel sida älven om du flyttar till götet bara…
Vad är det för fel på fel sida älven nu då? Det är ju till dig det tar lång tid att ta sig när man ska in och trockla för att du inte har någon bil.
Ställen att bo i om du vill bo centralt och billigt. Masthugget, Johanneberg, Guldheden, Krokslätt.
Ställen som funkar men som du kanske inte i första hand vill välja. Vissa delar av Majorna, Hisingen nära älven, Olskroken, vårväderstorget.Självklart finns det fler på diverse områden men de som jag kan komma på nu.
-
resorna till kap verde nu innan jul e tamejfan inte dyra nu på fritidsresor! 2 veckor med ospec för 4000 och 3500 utan boende.
-
Det blir kanske en liten tripp till Kap Verde. Nån som vet om det är lätt att få tag i hotellrum utan att ha bokat?
E -
Och sist men inte minst. Tar flyget med brädan? Eller kan man lika gärna hyra där?
Det verskar om om Fritidsresor erbjuder hotell på södra delen i Santa Maria.
Är det där man kitear också eller måste man transportera sig till andra sidor av ön. -
Det går att hitta boende på orten men det blir såklart billigare om man styr upp det i förväg. Jag har en del info i den här tråden: http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=361729&postcount=21
I övrigt så går det bra att ta med bräda och kites på flyget. Kör den i Golfbag så blir det gratis med TAP och kostar 550-800 med fritidsresor (beroende på om ditt samvete väljer kite eller golf som väskinnehåll). Flyger man från Danmark kostar det lika mycket i DKK och det är inte lika festligt som SEK.
Bor gör man i Santa Maria och surfar gör man antingen vid Santa Maria eller på Kite Beachen (dit man tar pickuptaxi som man kan dela med en massa folk så det kostar next to nada).
-
det bästa är om du har en travelbag eller golfbag där du får plats med alla prylarna. förmodligen åker du på att betala ett par hundralappar. speciellt om du har en annan väska med dig med.
-
sourra, du verkar ha bra koll på kap verde. är det något plattvatten eller är det bara vågställen?
-
på sal har du riktigt fint plattvatten några hundra meter från punta preta men det e ju rak offshore nästa blir brasilien 🙂 sen om det varit riktigt stora vågor kan det bildas en fin lagun men den e inte stor om jag fattade det hela rätt. men det e riktigt fint att köra vid punta preta ligga å köra platt ett tag sen glider du bara lite närmre pp å möter monstren
-
någon som vet hur långt det är från “billiga ställen där man kan bo” till detta Ponta Preta?
-
2 km. Men billigast på totalen sett är nog fan all inclusive och då kan du bo fantastiskt nära.
-
ja det enda jag rekomenderar det är att bo på riu funana.
man känner sig som en tysk pensionär men va fan du har 7 resturanger och 13 barer att bara gotta dig i.
för resten av sal är ett jävla skithål. vi gick in till santa maria en gång på 15 dagar för det räkte att se den skiten en gång fanns fan inget.
det e mitt tips skit tråkigt att man kanske inte upplever kap verde från sin egna sida men va fan jag e där för att surfa. -
Vi hade det trevligt inne i Santa Maria också men där var det inte direkt all inclusive =)
Logga in för att svara.