Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing reskompis Brazil i Nov?

• skotten

Medlem
    11 november, 2008 vid 12:32

lobster sounds good, verena on the beach sounds better 😛

• milkman

Medlem
    11 november, 2008 vid 13:37

haha… GIllar framför allt alla inlägg som avslutas med:
    ”Köpte en Apa igår”

• betbangan

Medlem
    11 november, 2008 vid 14:44

@skotten 515034 wrote:

lobster sounds good, verena on the beach sounds better 😛

eyy Shooter, keep urself to the subject. Im getting fuckíng desperate her. Im thinking of tearing up my kites with my teeths I find no relief(dig it):frown:

• look

Medlem
    11 november, 2008 vid 16:54

drar oxå till mexiko i jan. har ni koll på nån bra kite spot där ?

• eddie

Medlem
    11 november, 2008 vid 17:56

Fattar inte varför man skall söka ressällskap här hemma?
    Någon att hålla handen på flygplanet?

Det är väl både enklare och bättre att hitta polare på plats i Cumbuco?
    Risken är annars att du får gå och dra på någon dryg svensk som du inte alls hade velat hänga med….?

Skärp till dig nu!!

Peace & Puss

• betbangan

Medlem
    11 november, 2008 vid 18:55

@Eddie 515084 wrote:

Fattar inte varför man skall söka ressällskap här hemma?
    Någon att hålla handen på flygplanet?

Det är väl både enklare och bättre att hitta polare på plats i Cumbuco?
    Risken är annars att du får gå och dra på någon dryg svensk som du inte alls hade velat hänga med….?

Skärp till dig nu!!

Peace & Puss

Behöver kanske inte hålla nån i handen men tycker sällskap vore kul. Man ska trots allt ta sig från Götet upp till Arlanda, flyga över havet och landa i Natal och ta sig vidare norrut 50 mil. Lång resa!! Detta i ett land där jag inte kan språket, har med mig värdefulla prylar, i ett land som kanske inte är känt som det säkraste landet i världen.

Men du har poänger och visst har jag tänkt som du…det är en chansning om man sticker med nån man inte känner. Men vi skulle ju iaf ha surfet gemensamt.

ja, jag ska skärpa mig för fääään. stannar hemma och renoverar lägenheten och drar i snutten istället:crazy:

pöss

• nic

Medlem
    11 november, 2008 vid 21:54
    betbangan;515102 wrote:
    Behöver kanske inte hålla nån i handen men tycker sällskap vore kul. Man ska trots allt ta sig från Götet upp till Arlanda, flyga över havet och landa i Natal och ta sig vidare norrut 50 mil. Lång resa!! Detta i ett land där jag inte kan språket, har med mig värdefulla prylar, i ett land som kanske inte är känt som det säkraste landet i världen.

Men du har poänger och visst har jag tänkt som du…det är en chansning om man sticker med nån man inte känner. Men vi skulle ju iaf ha surfet gemensamt.

ja, jag ska skärpa mig för fääään. stannar hemma och renoverar lägenheten och drar i snutten istället:crazy:

pöss

Åka till Arlanda låter som den tråkigaste biten. Brasilien är bästa landet att inte kunna språket i. Det går bussar som kör över natten till Fortaleza. Det är billigare än posada/hotell å så avverkar du några mil. Ta en taxi till norra (buss)stationen i fortaleza från flygplatsen. På morgonen tar du lokalbussen till Virena om inte hon flörtar in sig hos någon strandbuggyägare å möter upp dig.

Till å med om inget händer är det en sjyst upplevelse. Sist jag åkte buss över natten i Brasilien på slingriga bergsvägar undrade jag vem det var som körde som en galning med skrikande däck i kurvorna precis bakom bussen hela tiden. Tog ett tag innan jag fattade att det var bussen själv.
    När jag steg av på morgonen såg jag att däcken var målade på sidan för att se fräscha ut men i själva verket var de blankslitna.

På insidan är bussarna oftast lyxigare än de flesta svenska bussarna dock. Ta med en varm tröja för de drar på med luftkoditioneringen så man tror man står utomhus på ett fjäll i sverige.

nic

• virena

Medlem
    13 november, 2008 vid 00:51

@Milkman 515039 wrote:

haha… GIllar framför allt alla inlägg som avslutas med:
    ”Köpte en Apa igår”

Det ar sant, kolla in bilderna den e hur sot som helst:wink:

Andy, en bild till dig med lite hummer oxa, bara sa att du vet vad du missar, froutom vind varje dag, med sol och vart vatten:laugh:

Puss pa er

• betbangan

Medlem
    13 november, 2008 vid 10:44

Nice Monkey. Vart sover han? Och vad heter den?

puss

• nic

Medlem
    13 november, 2008 vid 11:29
    Virena;515425 wrote:
    Det ar sant, kolla in bilderna den e hur sot som helst:wink:

Andy, en bild till dig med lite hummer oxa, bara sa att du vet vad du missar, froutom vind varje dag, med sol och vart vatten:laugh:

Puss pa er

Eh, är det apbuffé på sista bilden 😛

Ser nice ut även om jag föredrar apor som springer i det fria med sina kompisar.

nic

• virena

Medlem
    13 november, 2008 vid 17:19

@nic 515494 wrote:

Eh, är det apbuffé på sista bilden 😛

Ser nice ut även om jag föredrar apor som springer i det fria med sina kompisar.

nic

Haller med du nic, men killen ville salja den for 30 real och jag skojade 20 och sa hade jag vist kopt den, sa det va lixom inte meningen. Det bara blev sa:laugh: Men den haller pa att trana sig i att vara fri, finns flera sadana har i byn

Apbuffe vet jag inte om jag skulle vaga testa:wink: Drar du till sydafrika med bror din?

• nic

Medlem
    13 november, 2008 vid 20:56
    Virena;515582 wrote:
    Haller med du nic, men killen ville salja den for 30 real och jag skojade 20 och sa hade jag vist kopt den, sa det va lixom inte meningen. Det bara blev sa:laugh: Men den haller pa att trana sig i att vara fri, finns flera sadana har i byn

Apbuffe vet jag inte om jag skulle vaga testa:wink: Drar du till sydafrika med bror din?

Nop. Min bror funderar på Marocko men jag köpte upp mig till en lägenhet med bastu i vindsetaget för att krydda vintersurfet. Får försöka hålla nere lite utgifter å bara ta några trippar till vidda om vattnet fryser till is.
    Surfa nån brassevåg för mig med…

nic

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing reskompis Brazil i Nov?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.