Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Resmål mars-april-05?
-
Resmål mars-april-05?
Publicerad av denrica på 24 oktober, 2004 vid 19:18Undrar om någon har bra tips på resmål från 26 mars – 05 och 2 veckor framåt. Funderar på Fuertoventura. Ligger nämligen i vår prisklass.
anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Har varit där, men jag gillade det inte. Funderar själv lite på Egypten???
-
Svar till:
Undrar om någon har bra tips på resmål från 26 mars – 05 och 2 veckor framåt. Funderar på Fuertoventura. Ligger nämligen i vår prisklass.
[/ QUOTE ]
Ska själv iväg 2 veckor runt den tiden, men vet inte vart heller… -
Antingen var det ingen vind eller så var det MYCKEET vind. Revet utanför Flagbeach är väl inte heller någon höjdare.Nere i Sotavento är det offshore, går att åka lite grand i bukten när det är högvatten. Skall väl också tillägga att jag var väldigt grön när jag var där. Säkert bättre för duktiga åkare. Tycker att det verkar mycket shysstare i Egypten (surfmässigt alltså).
-
Intressant. Har läst på flagbeach.com att det är säker vind där från mars – nov. andra månader kan vara ok, men det kan också inte va ok. Verkar bra att kunna hyra kite om man saknar storlek el nåt. Ska åka 5 pers varav 3 kitar.
Intressant att se era inlägg, tack!Men visst verkar det härligt som det ser ut på bilden?
[bild]http://www.flagbeach.com/photoTour/photoTour_showImage.php?id=30[/bild] -
hör med “Mackan” här på steffo. Tror han bodde där ett tag, så han vet nog.
-
va e meningen med att åka då då börjar de ju bli varmt här himma igen..
-
helt kass vind oktober-februari.
mars-april ar det sideshore igen.
pa vintrarna ar det ofta onshore och det i kombination emd revet pa flagbeach ar javligt farligt.
ar inte sarskilt gott nar det ar sideshore heller med revet…men det beror pa tidvattnet. nar det ar hogt sa ar det ratt lugnt.
statistiken pa flagbeach.com ar fett fejkad for den delen.
ak dit i maj eller juni for saker vind.
mars och april far du antagligen 15-20 dagar vind per manad men kan ju vara dott en vecka i strack…
sen finns det el cotillo ocksa men da far man veta lite mer vad man gor(europas kraftfullaste beachbreak, ingen rescuseservice, byig och opalitlig vind som kan do helt ibland utan nagon direkt “varning”).
och sotavento saklart, men forr eller senare kommer nagon kiteare do dar…
lite inte pa Ben pa flagbeach bara, kan verka trevlig men ar ett riktigt praktas till manniska.
-
Tack alla för inläggen. Man behöver lite feedback när man är grön. Nu längtar man så man blir tokig efter kiting. Hoppas det blir snö här hemma tills mars, så man kan åka snowboard.
Tack!
Denrica -
Fuertoventura har jag varit på fast då åkte jag bodybord
där jag var var det mycket KSar dock så är det mycket stenar där så ta det lungt!kommer inte ihåg namnet på staden
-
flagbeach ar stenigt som fan pa lagvatten, hyfsat sakert pa hogvatten.
Logga in för att svara.