• Publicerad av sir-fer på 7 april, 2000 vid 08:18

Jag och en kompis tänkte åka i vag pa en slappar-semester, en sån där allting är betalt, inklusive bräd- och segelhyra. Jag undrar om nån kan rekommendera något vindsäkert ställe där man slipper hyra bil och åka långt för att nå de bästa spotsen. Skulle även vara tacksam om tips till hemsidor som säljer såna paketresor. Har hört att Röda Havet skall vara bra, men tror att det blir lite för varmt där i början på januari. Hade bara tänkt vara borta en vecka.

jan-erik svarade 25 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lundgren

Medlem
    7 april, 2000 vid 09:26

Jag har precis varit i safaga ..egypten ..måste säga att det var helt ok….det är i stort sett omöjligt att göra av med pengar och framför allt.. det blåser i princip alltid!!…och jag tror inte att du behöver vara rädd för att det ska vara för varmt…

• krille

Medlem
    7 april, 2000 vid 11:46

Tja!
    Kolla denna site, dom har en del resmål med ”inkluseive allt”-paket.
    /Krille
    http://www.planetwindsurf.com/

• martin

Medlem
    8 april, 2000 vid 09:44

Kolla in UCPA på http://www.ucpa.se. De säljer ju alla resor med ”ALLT ingår” skrivet på kvittot. Jag har aldrig rest med dom, men i deras katalog finns några olika windsurfresmål. (De verkar dessutom vilja dra till sig fler vindsurfare, eftersom de har en vindsurfare på katalogens titelsida och några sunkiga Javagrejor med vindsurftema på hemsidan.) Är det någon som rest med UCPA och vet om det är bra?

• jan-erik

Medlem
    10 april, 2000 vid 04:04

Åkte med dom (UCPA) till Guadeloupe i november förra året. Mycket bra, speciellt om man vill gå kurs. Det är en klar fördel om man vet vad empanage (stavas det så?) betyder eftersom instruktörerna bara kan franska. Om man nu inte kommer på finns det gått om trevliga fransyskor som gärna översätter. Allt utom bärs och rom ingår. Romen kostar 40 frassar liter, så det är inget problem. Man får komma ihåg att det är ungefär som friluftsfrämjandet, så lyx ingår inte. Man seglar i en lagun innaför reven, så det är ingen risk att man försvinner. Fast dom coola surfarna sticker ju givetvis ut utanför reven. Man har lektion halva dan, men surfar så mycket man vill. Prylarna är tillgängliga hela tiden utom mellan 12 och 14 då nån lokal skolklass använde dom, men man måste ju äta. Det fanns ett halft dussin nivåer på instruktioner. Om man är en stjärna kan man ju utnyttja prylarna och strunta i instruktörerna. Dom har allt från slitna gamla rookiebrädor till nya, fina små och roliga. Jag körde på en sprillans Fanatic Gecko 278 på drygt 100l och hade mycket skoj. Vi hade kanske lite tur eftersom orkanen Lenny dök upp. Efter tre dagar med Lenny var händerna så svullna att jag måste gå upp på natten spola dom med kallvatten för att kunna sova, trots hanskar och tejp. Skor måste man ha för rev och skräp är rätt vasst. Det var nån som hade hål på sulan! Vattnet var lagom varmt, ca 28 grader. Det är smart att boka två veckor eftersom det är ganska långt till Västindien. Vi gjorde det men tänkte att det kunde vara kul att se något också, så vi vandrade runt i regnskog med guide en vecka. Det var iockförsig väldigt skoj, men nu har jag sett regnskogen, så åker vi dit igen blir det två veckor surf.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.