• Publicerad av virena på 11 augusti, 2010 vid 17:26

Det börjar blir lite småtråkigt väder, så jag tänkte starta en liten resetips tråd så att folk kan drömma sig bort lite.

Jag har lite tips på min blogg http://www.wildkitelife.com från:

Brasilien (finns massa blandade inlägg)
    Peru (Vågsurf)
    Karibien (Kitesafari med Kite for Life)
    Sydafrika (två härliga resor med kite, vågsurf, klättring och lite MTB)
    Egypten (Kite, snorkling och instruktörsutbildning)

Kan inte alla fylla på med härliga resmål som piggar upp när det börjar bli mörkt och trist:smile:

Eller är det bara jag som har för tidiga höstkänslor:confused2:

perryjii svarade 14 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • virena

Medlem
    11 augusti, 2010 vid 18:03

Hittade en sida om lite kite och även ett skolprojekt i vietnam vilket var kul att läsa om. Så ett restips till:) http://www.carpevietnam.se/page/3/

• wakenils

Medlem
    11 augusti, 2010 vid 21:48

det är ju hur gött väder som helst! pepä stod o filmade i shorty hela morgonen! hade det bara varit lite bättre vind så…

men jag vill gärna veta lite om kenya, finns det nån motsvarighet till läjet där?

• snygging

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 08:40

Bra initiativ men det märks att du har missat den här @£$@£$£@€$@£€$£€@3 långa vintern!

• larssa

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 15:27
    WakeNils;625294 wrote:
    det är ju hur gött väder som helst! pepä stod o filmade i shorty hela morgonen! hade det bara varit lite bättre vind så…

men jag vill gärna veta lite om kenya, finns det nån motsvarighet till läjet där?

Här e lite info ang Kenya: http://www.resdagboken.se/Web/Apps/Search/MapSearch.aspx?id=254&epslanguage=sv&m=Map&s=larssa&g=L:192950&t=Blog

Det är plattvatten innanför revet o fina cleana vågor ute vid revet. Nice!

• aristolocchia

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 18:09

Virena, kan man kajta i Mancora i November? Såg en film därifrån, är det oljeplattformar (och olja) i vattnet där? :confused2:

• virena

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 21:12

Ha ha, snygging:) Vist har jag missat vintern, men jag tycker att det börjar kännas höst ute och då känns det extra gött att dra snart:)

Är det nån som har koll på Panama, har varit sjukt sugen på att dra dit och surfa. Träffade precis en kompis från Nicaragua som sa att hanns bror bor där och att det fanns bra surf och klättring, men är det någon som ver hur kite är där?

Mancora verkar vara bra vindmässigt i november, vi såg ingen olja i vattnet när vi var där. Utanför mancora är det inte oljeborrar i vattnet, det nog ifrån lobitos, som ligger inte så långt därifrån.

• waimeadude

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 22:05

Prova annars Hawaii.
    Jag och bruden ska dit.
    Inte alls så dyrt att åka som man kan tro.

Maui är ju inte fel för kite, när jag varit där innan har jag mest
    kört longboard dock på Oahu. Men nu ska jag packa med en
    kite.

/John

• perryjii

Medlem
    13 augusti, 2010 vid 09:14

Hej!
    Popoy i Nicaragua kan jag rekomendera! grymt surfställe! Finns 2 st rev, det yttre funkar vid större vågor (typ över 5m) och ett inre för lite mer mänskliga storlekar. Dock såg jag ingen som kitea i Nicaragua när jag var där.
    El salvador är annars grymt bra om man gillar högervågor. Såg inga kiteare där heller.

Guadeloupe är ju inte fel när det gäller kite annars!

Gött att drömma sig bort/tillbaka lite nu när hösten är på intåg!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.