Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat Per Anderssons minnesrace

• Resultat Per Anderssons minnesrace

Publicerad av tobhed på 18 maj, 2008 vid 20:14

ALoha,

Efter en vindstilla lördag då endast formulaseglarna var ute och seglade så la vi vårt hopp till söndagen. Lyckligtsvis så levererade söndagen hyggliga förhållanden med vindar mellan 6-10 m/sek och 5 race kunde genomföras. En ganska lång, klassisk 8 bana, som alla tappra 19 registrerade seglare skulle ta sig igenom genom att runda yttre bojen 2 ggr.

Så här gick det:

1. Sebastian Larsson (Starboard, Neil Pryde) 6 poäng
    2. Tobias Hed (Starboard, MauiSails) 10 poäng
    3. Linus Andersson (RRD, Neil Pryde) 13 poäng
    4. Ulf Sjöstedt (F2, North) 20 poäng
    5. Jan Adolfsson (Kinetic, Arrows) 23 poäng
    6. Peter Forslin (Naish, Naish) 24 poäng
    7. Mats Hartwig (JP, Neil Pryde) 25 poäng
    8. Per-Anders Andersson (Starboard, Severne) 27 poäng
    9. Patrik “Paddy” Boyum (Starboard, Severne) 30 poäng
    10. Anders Björkqvist (Naish, Naish) 31 poäng
    11. Lars Bjärkling (Guy, Neil Pryde) 49 poäng
    11. Jonas Frii (F2, Neil Pryde) 49 poäng
    13. Lotta Gustafsson 56 poäng
    14. Jens Gullstrand 61 poäng
    15. Robert Klang DNS
    15. Glenn Alenäs DNS
    15. Daniel Nerhagen DNS
    15. Jan Persson DNS
    15. Christian Mattiasson DNS

Tack alla funktionärer, vindsurfing.se, Surfers Paradise, Wallén, South Coast Sweden och alla som ställde upp och tävlade och gjorde detta till en sjuuuukt rolig tävling 🙂

tobhed svarade 16 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • marden

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:28

va kul att ni fick vind så tävlingen kunde köras
    det var också bra att ni inte gjorde av med för mycket vind nu när vi sparat så länge för att få massor me vind till nästa helg

• jester

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:28

Damna… när jag såg prognosen igår kväll, så trodde jag itne att det skulle bli någon vind… Men å andra sidan hade jag nog fått leka ubåt ganska ofta där enre oxå (fick tillräckligt med övning på det igår…).

Bra jobbat!!

• andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:50

Återigen ett mycket väl arrangerat evenemang av Surf Club Klagshamn, “found racing” när det är som bäst! Lördagen skrotade vi runt i solen och skvallrade i största allmänhet, Johan Gelander från Surfers hade med sig ett berg av demo utrustning och även den nyblivne shop-ägaren Peter Forslin demade lite Naish-grejor. Många småbarn fick känna på 0.8 seglet. Formula-gänget gjorde sitt bästa för att visa att det visst gick att segla, men det var skönt att vi andra slapp. Stort grillparty på kvällen iklädda Jula-overallerna mm. Avslutade med whiskeyprovning och kaffe i klubbhuset. Sedan sov jag gott i tjejernas omklädningsrum hela natten. Väcktes av vinden imorses en hyggligt stadig nordan på 7-12 m/s. Fem heat på en halvlång slalombana med stående start. Måste säga att det var imponerande fart på hela gänget.
    Sista 2 heaten var dessutom vinden jämn över hela banan. Enda negativa jag har att säga är väl att alla skåningarna verkar vara både lätta och vältränade… Men det här var ju i Pers minne vi körde, och det var ju precis så här det var att segla med honom. Stort tack återigen, vi ses nästa år.

• andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:59

Lite från vattnet:

• andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 21:07

Lite annat:

• surfan

Medlem
    18 maj, 2008 vid 21:30

Det ser helt underbart ut man blir så avis 😉

• imported_macts

Medlem
    19 maj, 2008 vid 08:45

Kul att ni fick köra! Härliga bilder…..där jag bor snöade det i helgen..snyft

• hanko

Medlem
    19 maj, 2008 vid 09:01

Supernice…..! Men detta året gick det tyvärr inte att medverka…! Men nu är det ju en tradition så tävlingen återkommer säkerligen…! Snyggt jobbat som “vanligt” Klagshamn o Co…!

• swe-175

Medlem
    19 maj, 2008 vid 17:28

Tack för en fantastisk dag!

Visar även att sporten har tagit några steg framåt de senaste åren. Ett stort stabilt hårdvindssegel går väldigt bra i registret 6-11 m/s.

Hur kan jag få tag i fler bilder?

Hälsningar

Sebastian Larsson

• tobhed

Medlem
    19 maj, 2008 vid 18:36

Tack själv, nästa gång får du pisk 🙂

Bad Janne alias Janne Lagerstedt tog upp mot 500 bilder igår så jaga fatt i honom.

• badjanne

Medlem
    19 maj, 2008 vid 19:10

@SWE 175 466584 wrote:

Visar även att sporten har tagit några steg framåt de senaste åren. Ett stort stabilt hårdvindssegel går väldigt bra i registret 6-11 m/s.

Hälsningar

Sebastian Larsson

E de dessa du saknar?

• s19

Medlem
    21 maj, 2008 vid 22:03

Hej Janne!
    Har du fler actionbilder? 🙂 Det ryktas ju att du tog en 500 bilder 😉

Linus

• badjanne

Medlem
    22 maj, 2008 vid 07:35

@S19 467252 wrote:

Hej Janne!
    Har du fler actionbilder? 🙂 Det ryktas ju att du tog en 500 bilder 😉

Linus

Hej LIN(sl)US
    Här kommer några bilder till
    (Minns du vad vi pratade om innan du åkte hem?)

Vi är i Klagshamn till helgen. Har vi tur drar ostan igång.

• badjanne

Medlem
    22 maj, 2008 vid 07:37

målgång och tredjepris

• tobhed

Medlem
    26 maj, 2008 vid 12:51
    SWE 175;466584 wrote:

Hälsningar

Sebastian Larsson

Jag har med mig lattor till dig Sebastian från surfers paradise – om du eller någon som känner Sebastian får gärna höra av sig då jag inte har en susining om hur jag ska få tag på Sebastian annars

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat Per Anderssons minnesrace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.