Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Reunion, Fransk ö i S.O. (& EU)

• mag

Medlem
    22 mars, 2010 vid 13:47

Inte precis ett lågkostnadsland. . .
    Hade jag varit ek oberoende så.
    M

• hydrolift

Medlem
    26 mars, 2010 vid 15:22

Reunion är ju ett känt surfarställe. Har inte varit där men väl på Mauritius där jag vindsurfade en del (har nu börjat med kite). Det kanske är dyrt att åka till Mauritius men väl där är det billigt (till skillnad från t.ex. Maldiverna). Sköna, jämna vindar på östra sidan av ön. Rev runt hela ön så det är mycket plattvatten men det finns säkert något vågställe oxå även om inte jag känner till det. Perfekt temp både i luften o vattnet.

• Kjello

Gäst
    27 mars, 2010 vid 02:32

jag tänkte, åker man till Reunion, så kan man bosätta sej enkelt (no Visa, EU) t,o,m, ta ett kneg om det kniper.
    Lite grönt som svensk sommar, och pensionen är lite ek, oberoende.
    Inte öken som Kap Verde, som är jättedyrt för Veganer (frukt mm som måste importeras), och Maui kan inte va billigt.
    Reunion är lite som Hawaii, 3000m höga berg att hangglida från, om vulkanen håller andan.
    Lågkostnadsländer är mest fattigt, så det blir irriterande, och oplanerat dyrt med alla tiggare.

Nu i Mamallipuram (f,d, Mahabalipuram) östra Indien, varit här 5mån, längtar hem. Hatar sigenare och andra tiggare, här är tiggeri ett ej tillåtet yrke (sett lastbilsflak med sigenare, som boskapsdjur forslas bort), men snart tillbaks.
    Nu lågsesong för hett, och dom få turisterna kvar är “jagade” av hela skocken tiggare.
    Man vill inte gå ut, tiggterror överallt, går långa omvägar när jag ska handla mat, och glöm beachen där är det om möjligt värre.
    Efter 5mån pina, äntligen hemma om en dryg vecka.

• mag

Medlem
    27 mars, 2010 vid 18:50

Priserna på Maui och reunion är nog rätt likvärdiga., tror jag.
    Men tiggare slipper du garanterat.

Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Reunion, Fransk ö i S.O. (& EU)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.