Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Revolution mot handtag… Men glimten i ögat.
-
Revolution mot handtag… Men glimten i ögat.
Publicerad av skejtar_henke på 21 oktober, 2008 vid 09:25Måste säga att vi kan inte ha det såhär. Brädsport med kärringhantag på brädan. Det funkar ju inte. Kanske vi ska skaffa stödhjul och blinkers med så att det blir riktigt praktiskt.
Ärligt det är så fult. Har ni sett en snowbord eller skejtboard eller nått likande med ett handtag. Ni hör ju själva hur det låter och inte minst ser ut. Vi blir ju utskrattade av andra sporter. 😉
Behöver jag säga att jag är allergisk mot handtag. Visst är man helt nybörjare kan man väl få ha det första veckan. Men sen ska det fan av…Det säger jag lite på skämt med allvar i tonen. heheh
Nån mer som håller med?mania svarade 16 år, 2 månader sedan 35 Medlemmar · 75 Svar -
75 Svar
-
Alltid lite hjälp när man skall plocka upp en tappad bräda!
-
@skejtar_henke 510118 wrote:
Måste säga att vi kan inte ha det såhär. Brädsport med kärringhantag på brädan. Det funkar ju inte. Kanske vi ska skaffa stödhjul och blinkers med så att det blir riktigt praktiskt.
Ärligt det är så fult. Har ni sett en snowbord eller skejtboard eller nått likande med ett handtag. Ni hör ju själva hur det låter och inte minst ser ut. Vi blir ju utskrattade av andra sporter. 😉
Behöver jag säga att jag är allergisk mot handtag. Visst är man helt nybörjare kan man väl få ha det första veckan. Men sen ska det fan av…Det säger jag lite på skämt med allvar i tonen. heheh
Nån mer som håller med?Skippa brädan oxå Henke… bara töntigt med bräda ju
OBS! Ingen ironi alls i detta inlägget. -
hehe. man kan ju hålla i kanten på brädan. då är det till och med enklare eftersom man inte måste vara lika flexibel i vaderna 😉
-
Ja det är skitfult med handtag men det är jäkligt praktiskt om man ska plocka upp en bräda för någon annan när den ligger långt uppvind. Finns det inget handtag så går det ju inte att hålla den och bommen samtidigt. Jag tror inte handtaget varken gör till eller från att vi blir utskrattade av andra sporter. Det bara är så.
-
Jag ser inte poängen med att jämföra med andra brädsporter. Det finns hur många andra skillnader som helst dem emellan. Handtaget är en praktisk detalj bara.
Med heltäckande gummi-kostym kanske inte ett handtag på brädan är största skönhets-problemet?
-
men efter man sett damo kötta feta boardoffs och angelwalks så e man lite sugen på att skruva på handtaget..
-
eh…. dont footstraps look very like a handle.. maybe they could be used to hold a board with when your feet are not in them?
Henke needs heelstraps so that he doesnt fall off his board when he hits the chop outside his flatwater spot… boardoffs are a no-no for him…
-
eller så löser man alla sånna här problem genom att skaffa sig ett par rediga bindningar istället. strapless eller sitta ordentligt ska de va!
-
haha, du e rolig du henke! 🙂
du står å kollar på en gummiklädd kille som påminner om en klumpig säl med shorts å det som poppar upp i ditt huvud är “tänk va töntigt de ser ut med handtag på brädan han står på”.Själv tycker jag backspeglar på bilar ser sjukt löjligt ut. visst kanske det kan va bra i början men sen borde man ju plocka bort dom alltså.
-
ja alla har vi våra grejor som sätter griller i huvudet..
Fick ju inte så mycket medhåll här inte…
Men står ändå för att jag tycker det är skitfult…Hellre åsikt än ingen alls brukar jag säga ;9 Men detta är min högst personliga åsikt.
No big deal egetligen. Bara så fult tycker jag.
-
haha now you know what it feels like to say Hadlow is a pillow biter…
-
Sådär ja… Nu har jag skruvat av alla handtag i lägenheten och på bilen. Snyggara blev det men faaan vad det är jobbigt att sparka in sovrumsdörren var gång man ska få till det 🙂
-
Krillan82;510238 wrote:Sådär ja… Nu har jag skruvat av alla handtag i lägenheten och på bilen. Snyggara blev det men faaan vad det är jobbigt att sparka in sovrumsdörren var gång man ska få till det 🙂
Brukar inte dina damer vara av den kalibern att dom rammar den tunna dörren ganska lätt 😉
Logga in för att svara.