Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Revolutionerande 04:or ?

• Revolutionerande 04:or ?

Publicerad av anonym-anvandare på 14 oktober, 2003 vid 22:19

Hej,
    Undrar om det är någon som sitter inne med lite information om dem kommande drakarna under 2004? Det är nämligen så att jag ska till Australiens östkust två veckor och sen vidare en vecka till Nya Zeeland och tänkte att det kanske va lika bra tt köpa en begangad drake ny som jag kan använda där nere och sen börja med till våren. Är e stort sett helt grön på kitesurfing så när som på en grund kurs och 3 sessioner med hyrda grejjer. Låter detta klokt eller är det värt att vänta och köpa sakerna tll våren? Kanske få billigare begangat eller skaffa sig ny 04:a? Dessutom, finns det sköna nybörjarställen på Australiens östkust eller e det bara vågor för hela slanten? Tacksam för svar.

pepa svarade 21 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:21

köp hellre 2 begagnade i olika storlekar än en ny.
    du vill ju ut på vattnet så mkt som möjligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:23

köp beggat…

• patrikol

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:27

Helt klart 03 är det mycket bra kvalité på. Köp beg två st istället. Köpte först en 14 sedan en 9 och det är det bästa köp jag gjort, slipper stå på stranden bara för att det blåser lite mycket.

• hengo

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:35

skulle köpt 2 drakar från 2003, begagnat. gärna ss fuel, då lovar jag att du blir nöjd

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:38

kan tilläggas att hengo är sponsrad av slingshotförsäljare tongue.gif grin.gif

• hengo

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:55

kan det kanske iofs…
    men det är fortfarande (handen på hjärtat) den kite jag skulle rekomenderat till nån som testat några gånger, vill köpa grejor, sen kunna köra med dom inte behöva byta upp sig efter en vecka eller två. Jag har iofs inte testat alla kites i världen, men har iaf blivit ett gäng nu och det är den jag skulle rekomenderat.
    Är man typ naishb$€{£$ grin.gif blush.gif confused.gif frown.gif blush.gif cool.gif cool.gif cool.gif shocked.gif shocked.gif shocked.gif så skulle jag testat den dära aero 2, inte testat men den sägs ha bra prestanda men samtidigt vara ganska snäll! köp inte x3 som första, den kan nog bli lite väl elak mot en nybörjar,sen är den svår som få att vattenstarta och man dropapr ju kiten EN HEL DEL som nybörjare smirk.gif

Lycka till!

• pepa

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 05:02

Håller med om att beggade köp är det bästa alternativet just nu, men för mig känns Cabrinhas nya Nitro ganska revolutionerande. Har kört den ett tag nu (en 14m2) och kan säga att den är riktigt riktigt skön! Har kört den i vindstyrkor mellan 6(med pulleybar)-15 m/s utan att ha direkta problem någonstans i registret. Skillnaderna mot förra året är väl främst att de är stabilare, har lite bättre bottendrag samt att Cabrinha har ändrat vinkeln på de små tuberna gentemot leading edge så att draken får bättre lyft. Något som förvånar mig är att den inte tappat i häng pga detta, istället är det bättre i Nitron. När man styr tillbaks kiten över huvudet får man sånt där extra häng som man ibland får precis innan landning, med den skillnaden att man är högt upp när det händer. Tycker också att de stora hoppen är mycket lättare att landa med Nitron pga att den inte flyger över dig alls i stort sett. Draken känns också lättare att hantera i luften än förra årets modell, snabbare och lättare att styra helt enkelt.
    Andra grymma ändringa är ju självklart Recon-systemet, som de flesta väl redan vet vad det är. Annars är det bara http://www.cabrinhakites.com som gäller!

Märk väl, jag är inte återförsäljare av Cabrinha…

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 07:21

men märk väl, han är sponsrad laugh.gif

• nilsson

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 10:20

De som var bra 03, är fortfarande bra 04:a, köp beg. och ta i lugn och ro reda på vad du vill ha, om du bestämmer dig för att köpa nytt!

• rambo_johnson

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 11:16

Svar till:

Håller med om att beggade köp är det bästa alternativet just nu, men för mig känns Cabrinhas nya Nitro ganska revolutionerande. Har kört den ett tag nu (en 14m2) och kan säga att den är riktigt riktigt skön! Har kört den i vindstyrkor mellan 6(med pulleybar)-15 m/s utan att ha direkta problem någonstans i registret. Skillnaderna mot förra året är väl främst att de är stabilare, har lite bättre bottendrag samt att Cabrinha har ändrat vinkeln på de små tuberna gentemot leading edge så att draken får bättre lyft. Något som förvånar mig är att den inte tappat i häng pga detta, istället är det bättre i Nitron. När man styr tillbaks kiten över huvudet får man sånt där extra häng som man ibland får precis innan landning, med den skillnaden att man är högt upp när det händer. Tycker också att de stora hoppen är mycket lättare att landa med Nitron pga att den inte flyger över dig alls i stort sett. Draken känns också lättare att hantera i luften än förra årets modell, snabbare och lättare att styra helt enkelt.
    Andra grymma ändringa är ju självklart Recon-systemet, som de flesta väl redan vet vad det är. Annars är det bara http://www.cabrinhakites.com som gäller!

Märk väl, jag är inte återförsäljare av Cabrinha…

[/ QUOTE ]

va fan neger du kan ju inte hoppa endå

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 13:45
  • gugge

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 13:59

Ska ha en 04a, blir nog en 15m2 eller 17m2.

Ja jävlar anamma!

• casper

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 14:57

Peps!
    Vad är en ”pulleybar”?
    Får man fråga vad du väger smirk.gif
    Varför jag undrar är att jag ska köpa två Nitro och vet inte om det blir 17/12 eller 14/10.
    Har tagit höjd med Bt 17 -03 i år från ca 5-6ms och väger ca 82Kg (på Vari 138).
    Om det inte skiljer så mycket på lägsta vind mellan Nitro 17 och 14 så är jag lite mer sugen på en 14.

Patric
    Team DeepAndGusty

• rambo_johnson

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:10

jag väger 105 kg

/peps hemma hos ramboäzzhöle

• wipeout

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:17

-Som fan!?!? -Nöjd med tresiffrigt?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Revolutionerande 04:or ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.