Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rhino -07, monkeystyle
-
Rhino -07, monkeystyle
Publicerad av zilversurfarn på 14 november, 2006 vid 19:28Skön video, North Rhino 07:
http://www.bigdayz.com/files/rhino_1st_cut_webvideo1.mov.qltRyktet att North följer Monkeykites linje och slopar mittstrutten stämde alltså…
cortex svarade 18 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
”Ryktet att North följer Monkeykites linje och slopar mittstrutten stämde alltså…”
Det är ett sätt att se det…
Eller så kan man själv provköra Rhino07 när den släpps i februari. Den skiljer sig rätt markant från de flesta drakar på marknaden idag vad gäller fart, tidig planing, höjdtagning och hangtime. Det är inte placeringen av struts som är unikt för den här draken. Jag var precis i Tarifa nere och gjorde klart de sista testerna på R07 med Jaime. Rätt imponerande kite för sitt ändamål!/Chrille
-
Chrille wrote:”Ryktet att North följer Monkeykites linje och slopar mittstrutten stämde alltså…”
Eller så kan man själv provköra Rhino07 när den släpps i februari. Den skiljer sig rätt markant från de flesta drakar på marknaden idag vad gäller fart, tidig planing, höjdtagning och hangtime. Det är inte placeringen av struts som är unikt för den här draken. Jag var precis i Tarifa nere och gjorde klart de sista testerna på R07 med Jaime. Rätt imponerande kite för sitt ändamål!/Chrille
Kunde inte låta bli att provocera lite… 😉
Är bara så trött på allas förutfattade mening att Monkeykites skulle vara en dålig kopia av mer etablerade märken bara för att de är billigare än konkurrenterna.Skall självklart prova Rhino och Rebel om jag får tillfälle, de verkar mycket intressanta.
Chrille wrote:Rätt imponerande kite för sitt ändamål!Hur skulle du beskriva ”ändamålet”?
-
Zilversurfarn wrote:Chrille wrote:”Ryktet att North följer Monkeykites linje och slopar mittstrutten stämde alltså…”
Är bara så trött på allas förutfattade mening att Monkeykites skulle vara en dålig kopia av mer etablerade märken bara för att de är billigare än konkurrenterna.Skall självklart prova Rhino och Rebel om jag får tillfälle, de verkar mycket intressanta.
Chrille wrote:Rätt imponerande kite för sitt ändamål!Hur skulle du beskriva ”ändamålet”?
Rhinon är designad för ”High performance freeride” dvs feta hopp och grym hangtime, väldigt tidig planing och enormt vindregister.
/Chrille -
Ni missar inte dom stenhårda killarna på slutet som riggar en psycho 3 va?
-
Förutom palmerna. Det finns inga palmer i Habo 🙂
Jahpp, går det framåt dåFredrik?
-
jodå, det går framåt. kanske skulle börja köra i trelleborg istället, där finns det ju palmer…
-
Ja där ser man,
undra hur många år det dröjer innan north kommer med flexande struttar…
fast det bör ju dissas av de stora tillverkarna några år först.
-
Chrille wrote:Zilversurfarn wrote:Chrille wrote:”Ryktet att North följer Monkeykites linje och slopar mittstrutten stämde alltså…”
Rhinon är designad för ”High performance freeride” dvs feta hopp och grym hangtime, väldigt tidig planing och enormt vindregister.
/ChrilleÄr där någon som kan ge en detaljerad beskrivning av skillnaderna mellan Rhino 07 och Rebel med avseende på köregenskaper och performance. Och snälla lämna ute allt ”hype” snack.
Eller svara på frågan, varför är C-kites fortfarande mer eller mindre det ända alternativet i världseliten?
-
En skillnad vad jag fattat är att Rhino07 är mer lik Vegas06 fast snabbare och bättre, Vegas07 är mycket mer åt wakestyle hållet.
De som gillar Vegas06 kommer tycka att Rhinon är bättre lämpad än Vegasen iaf för de som inte kör stenhård wakestyle då.Men jag kan vara helt ute och cykla också… 😉
Edit: Jaha och Rebeln har jag nollkoll på 😉
-
fattar ni inte att allt är samma skit, utom V19 då förståss
-
Är nya Rhinon en SLE?
Edit: Filmen talar för sig själv. Ja, det är den.
-
pjoter wrote:Ni missar inte dom stenhårda killarna på slutet som riggar en psycho 3 va?
He he. Det tog ett tag att läsa på munnen vad han sa, men det var ungefär:
”Sådärja, då har jag kört på de där upppumpade leksakerna också. Nu är det dags för de riktiga grejerna. Fick dessutom en massa kamelhår i näsan (det är när han borstar sig om näsan i filmen) när jag railade den hängandes under P3’an. Så snart jag launchat ska det j*vlar i mig bli power i movesen”
😀 😀/Kaj(Tech)
Logga in för att svara.