Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rhino eller Rebel
-
Rhino eller Rebel
Publicerad av byggare_bob på 12 januari, 2008 vid 12:04Jag funderar på att byta upp mig några årsmodeller,
Kör i dag North Rhino/Wegas 7,10,14,16,20. från -05.
Är det någon som har provat Rhino/Rebel. vilken passar bäst vid nordvästra götaland med byiga vindar & choppigt vatten.kitemaster svarade 17 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Jag har 2 Rebels -07- Fantastiska drakar.
Hur orkar du ha 5 drakar…. en 9 & en 12 är allt du behöver om du är normalviktig. -
Har en rebel08 9. Är väldigt nöjd med den.
Grym windrange och stabil i byiga vindar.
Plaserade styrlinorna på ytre fästpunkten idag och den reagerar helt anorlunda mot inre fästena.
-
@Call3 438189 wrote:
Har en rebel08 9. Är väldigt nöjd med den.
Grym windrange och stabil i byiga vindar.
Plaserade styrlinorna på ytre fästpunkten idag och den reagerar helt anorlunda mot inre fästena.
Helt rätt men den överskotar om du krokar ur med utrefästena.
Kiteloop blir bättre med inre med!
Kiten mister kanske lite depower men den e helt bäst med dom indre fästningen. -
Roland;438204 wrote:Helt rätt men den överskotar om du krokar ur med utrefästena.
Kiten mister kanske lite depower men den e helt bäst med dom indre fästningen.Jupp jupp, får kompensera lite isf, t.ex förlänga styrlinorna, men ”im not going urkrockat” endå 😉 Händer när det blåser lite mindre också.
När man svänger så blir det ingen kraft upp utan den svänger på en 5öring och går rakt genom vindfönstret. Så jag kan tänka mig att den i princip svänger runt ena änden på kiten när man loopar.
-
@Roland 438204 wrote:
Kiten mister kanske lite depower men den e helt bäst med dom indre fästningen.Är du kvar i Paracuru?
Träffade en gammal kompis t dig på Teneriffa…. ehh Martin hette han nog. -
Hur kan den överskota med dom yttrefästena?
Borde vara tvärtom, för dom inre skotar ju skärmen mer!
Eller har jag käkat för mycket svamp nu igen…..@Roland 438204 wrote:
Kiten mister kanske lite depower men den e helt bäst med dom indre fästningen. -
-
@Eddie 438185 wrote:
Jag har 2 Rebels -07- Fantastiska drakar.
Hur orkar du ha 5 drakar…. en 9 & en 12 är allt du behöver om du är normalviktig.Jag samlar, den som har mest prylar när han dör vinner!
Men jag kanske ska nöja mig med 2st Rebel.
Är det någon som har provat Rhino -07? -
jag kör rebel 9 från -08 och rhino 12 från -07.
Kan vara en ide att välja rebel i den mindre storleken och en rhino i den större eftersom rhinon blir lite bättre i lättare vindar och rebelen känns lite lugnare när det blåser på.
du får gärna testa själv om du vill (även andra storlekar mm) -
Har du provat de nyare modellerna? Det är väldigt stor skillnad sedan -05 iochmed bow-konceptet. För byiga vindar är ju både Rebel och Rhino guld.
Jag kör såväl Rhino 07 som Rebel -07 och -08. Faktum är att jag ska sälja min Rhino07 14kvm nu för att göra plats för -08 om du är intresserad. Skicka ett PM isåfall.Enkelt kan man säga att Rhino 07 är långsammare men ger lite mer lyft än Rebel07 enligt min uppfattning. Riktigt bra drakar som gör det lätt att utvecklas.
Logga in för att svara.