Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rhino VS R3 egenskaper .

• Rhino VS R3 egenskaper .

Publicerad av skutt på 19 februari, 2004 vid 09:48

Hej . En fråga angående olika kites egenskaper , har 2st kits som jag har kört nu i vinter en
    North rhino 9.3 och en naish R3 7.0 riggad som 4 linorskite vet mycket väl att dessa två kites ligger i två helt olika prestanda segment men . För ett par helger sedan körde jag rhino kiten
    inga problem alls lätt att hantera , stabil , suverän höjdtagnig allt fungerade ok. Igår blåste det lite mer så jag valde naish R3 kändes annorlunda redan vid start blev inte bättre sedan när jag väl kom igång den kändes seg, ostabil , stallade lätt , backade gärna tillbaka in i powerzon när man ville köra ut den mot kanten och till sist den var nästan omöjlig att ta höjd med fick kämpa för att inte tappa höjd . Min fråga är kan jag ha något fel riggat , är en usel kitare ( det kanske jag är men det fungerade ju så bra med rhino kiten) eller är det så stor skillnad på dessa två kite modeller . Hoppas att någon har ett svar .

patrikol svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2004 vid 10:16

Låter som det skulle kunna vara för korta styrlinor, bara. Eller?

/Rasmus

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2004 vid 11:04

Du har rätt!!!
    äntligen får vi igång denna diskusssionen : )
    2-linors kitar e fan helt kass!

hade en LiquidForce och den va helt värdelös jämfört med de 4linors kites jag flugit.även samma årsmodeller. AR5 va helt klarrt bättre än LF 2linors(=gammal wipika free air tror jag)
    Därför finns det ingen anledning att rekomendera gamla 2linors till nybörjare.
    R3 kanske är lite bättre än LF men dom e nog ändå sämre än 4linors kitesen.

• patrikol

Medlem
    19 februari, 2004 vid 12:28

Har själv en R3 och den är hur bra som helst använder Naish bomm så det är säkert bara en felriggning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rhino VS R3 egenskaper .

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.