• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2004 vid 07:08

Hej jag var på Rhodos förra året. Vi bodde i Trianda/Ialyssos vilket är en mil närmre flygplatsen åker man ytterligare 2 eller 3 mil söderut kommer man till Fanes vilket är en liten by. Där finns en jättefin kitestrand där det även bedrevs undervisning av en Österrikare. Det bästa är kanske om man bor på Hotellet på stranden alternativt att man har bil och åker dit på dagarna iom att det är rätt långt från kvällsnöjen. Jag vet att det bedrevs kitekurser ca 1/2 mil om Trianda. Där var det dock mkt djupare och stenigare strand.

Hälsningar Matte
    Adressen till Kiteskolan och hotellet
    cool.gif
    http://www.airtime.f2s.com/html/Rhodos_e.html

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2004 vid 07:13

Jag tänkte bara tillägga att vanliga windsurfingcenters finns det gott om i själva viken upp mot Rhodos stad ända från Trianda. Det bästa om man skall vara i vattnet så mkt så möjligt är att bo utanför Rhodos city.
    Hälsningar Matte

• egan

Medlem
    6 april, 2004 vid 07:32

Var där i mitten på förra sommaren. Jag surfade inte. Men om jag inte minns helt fel var det ganska många som surfade på en strand, lite söder om Rhodos stad, på västra sidan.

• marcus08

Medlem
    6 april, 2004 vid 14:31

fanes beach verkar ju bra. Är det bra vindar i slutet av maj – början av juni?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2004 vid 07:50

Det vet jag faktiskt inte sommarvinden, Meltemi som blåser i grekiska övärlden brukar väl vara starkast i juli, augusti.Starkate vindar var det må eftermiddagen när jag var där.På den österrikiska kitesidan fanns det en väderlänk du kanske kan kolla där. Det går att växla språk till eng om du inte är så bra på tyska, för att hitta den. kitebeach.jpg

• kalabra

Medlem
    7 april, 2004 vid 09:09

Varmt och jobbigt… varför inte satsa på Teneriffa o El Medano. Sol o vind är du i princip garanterad.

• endy

Medlem
    7 juli, 2004 vid 09:55

Jag vill dra till Teneriffa men du kan ju inte hitta en resa dit, överväger Rhodos
    Har du tips på att hitta resa dit? utan att bli skinnad…

• bohn2fly

Medlem
    7 juli, 2004 vid 11:55

Kolla med Apollo och flyg till Santorini endast flygbiljett otroligt billigt.

Vi ska dra dit i två veckor åker den 7 augusti, 1500 kr…sedan en båt till Naxos..där är det fint att kita cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.