Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rhodos?
-
Rhodos?
Publicerad av marcus08 på 5 april, 2004 vid 18:54Skulle vilja dra och windsurfa och kitesurfa sen vår typ juni. Funderar på Rhodos. Vad sägs? Vind? Boende? Centers?
bohn2fly svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Hej jag var på Rhodos förra året. Vi bodde i Trianda/Ialyssos vilket är en mil närmre flygplatsen åker man ytterligare 2 eller 3 mil söderut kommer man till Fanes vilket är en liten by. Där finns en jättefin kitestrand där det även bedrevs undervisning av en Österrikare. Det bästa är kanske om man bor på Hotellet på stranden alternativt att man har bil och åker dit på dagarna iom att det är rätt långt från kvällsnöjen. Jag vet att det bedrevs kitekurser ca 1/2 mil om Trianda. Där var det dock mkt djupare och stenigare strand.
Hälsningar Matte
Adressen till Kiteskolan och hotellet
http://www.airtime.f2s.com/html/Rhodos_e.html -
Jag tänkte bara tillägga att vanliga windsurfingcenters finns det gott om i själva viken upp mot Rhodos stad ända från Trianda. Det bästa om man skall vara i vattnet så mkt så möjligt är att bo utanför Rhodos city.
Hälsningar Matte -
Var där i mitten på förra sommaren. Jag surfade inte. Men om jag inte minns helt fel var det ganska många som surfade på en strand, lite söder om Rhodos stad, på västra sidan.
-
fanes beach verkar ju bra. Är det bra vindar i slutet av maj – början av juni?
-
Det vet jag faktiskt inte sommarvinden, Meltemi som blåser i grekiska övärlden brukar väl vara starkast i juli, augusti.Starkate vindar var det må eftermiddagen när jag var där.På den österrikiska kitesidan fanns det en väderlänk du kanske kan kolla där. Det går att växla språk till eng om du inte är så bra på tyska, för att hitta den.
-
Varmt och jobbigt… varför inte satsa på Teneriffa o El Medano. Sol o vind är du i princip garanterad.
-
Jag vill dra till Teneriffa men du kan ju inte hitta en resa dit, överväger Rhodos
Har du tips på att hitta resa dit? utan att bli skinnad… -
Kolla med Apollo och flyg till Santorini endast flygbiljett otroligt billigt.
Vi ska dra dit i två veckor åker den 7 augusti, 1500 kr…sedan en båt till Naxos..där är det fint att kita
Logga in för att svara.