• Publicerad av apelbapel på 30 augusti, 2004 vid 14:11

Nyss hemkommen, schyst ställe. Bodde i Ixia, och hade uthyrning tvärs över gatan, (fanns 3 st i Ixia).
    Körde 7.0 3dar, kul att blåsa på över småvågor. Sista dan (lördags) blåste det upp till 4.5, och vågorna byggde på under hela dan. Riktigt grymt.
    Kul oxå att se tyskarna borta i ”lalyllos” som drog ut varje dag på given signal och brände fram å tobacco till kl 19 på kvällarna, dom måste haft trafiksignaler därborta, skojar inte att det var 75-100 segel ute varje dag, (procenter). Ixia var betydligt lugnare, greker som hade stället, men trevliga och serviceminded, rigga om åt en så fort man ville.

anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • callekuling

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 17:58

Tjaa!

Vi var nere i början av månaden, bodde på hotell Lito och surfade hos George på Surfers paradise, första 4 dagarna var det segel mellan 4.4 och 5.7, med betoning på 5.4. Resten av veckan var väl sådär.
    Precis som du säger såg man tyskarna hela dagarna borta vid horizonten. De körde verkligen bara fram och tillbaka. Kompisarna drog bort och tittade en dag och det var strikt tysk ordnung därute, alla hette typ Jyrgen. Sen så satt det en man uppe i ett torn och höll koll på allt som hände ute på vattnet.
    Får väl säga att våran resa blev lyckad också, mycke surf och en hel del party.

• christerljung

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 20:00

Var ni också i Ixia eller var ni i Rhodos stad?

• callekuling

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 20:25

Missade det…Vi bodde I Ixia, ca 100m från centrat. Även om det var hur nära som helst så tog det alltid minst ett par minuter att komma över vägen, trafiken är minst sagt hektisk där dygnet runt, hörde nästan varje eftermiddag när man låg vid poolen hur bilar panikbromsade för att sedan krocka. Taxi in till stan kostade 5-6euro enkel väg vilket inte får anses som så vidare mycket.

• christerljung

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 20:53

Ok… Jag blir inte klok på huruvida det finns uthyrning i rhodos stad. Enligt polare som var där för ca 4 år sen bodde de i stan, gick 8min till surfersparadise…? Antingen är det väldigt nära mellan ´Rhodos stad och Ixia eller så har Surfersparadise flyttat till Ixia??, Och isåfall …finns det Någon? uthyrning i Rhodos stad? Detta påverkar ju bokning av boendet, vi vill helst bo i Rhodos stad.

• apelbapel

Medlem
    1 september, 2004 vid 06:18

Det är ca 5km mellan Rhodos stad och Ixia, jag tror inte det finns ngn uthyrn i stan.
    Mitt tips är trots allt att bo i Ixia, det kostar bara 6euro med taxi till stan, eller lokalbuss som tar typ 10min, kostar 1.60euro.
    Lyxigt att bara gå över gatan till surfet.

• imported_borje

Medlem
    1 september, 2004 vid 14:08

Har oxå bott på Lito i Ixia, kanon!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2005 vid 15:35

Någon som kan rekommendera ett schysst med BILLIGT hotell på Ixia?

Funkar det att surfa vid Ixia även om man är nybörjare?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.