Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rhodos/Prassonissi i juli

• Rhodos/Prassonissi i juli

Publicerad av /Kråkan på 15 februari, 2006 vid 17:47

Vi är några stycken som funderar på att sticka till Prassonissi på Rhodos i slutet på juli. Har tidigare varit uppe vid Ialyllos och det var ju vindsäkert så det räckte men har förstått att det blir mer vågor på sydspetsen.
    Är det nån som varit i Prassonissi och kan tipsa om:
    1) Lämpligt boende där.
    2) Går det i så fall att förvara sina medtagna grejer där eller är det bättre att förvara dom på surfcentret på stranden?
    3) Hyrde ni bil och körde ner med eller lät ni er bli hämtade av snubbarna på surfcentret?
    4) Genomsnittlig vindstyrka/storlek på grejer?
    5) Övriga tips av intresse.

Tack på förhand!

hankloose svarade 18 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • babilidoo

Medlem
    17 februari, 2006 vid 11:39

nån måste väl ha varit där .. jag söker också efter svar

• callep

Medlem
    17 februari, 2006 vid 15:52

jag har ungefär samma frågor… jag planerar att åka dit i början av augusti

• calle

Medlem
    17 februari, 2006 vid 16:50

Hej!
    Jag har var där för 2 år sedan med min familj, som då bestod av fru och en 1-åring. Vi hyrde bil,boende och surfgrejer av Pro Center http://www.prasonisi.com/ProCenter/CenterInfo_eng.htm

Boende var på gångavstånd från uthyrningen och helt ok. Det var ett MYCKET lugnt ställe helt utan nattliv, två restauranger och några små hotell.
    Jag körde 4,2-5.7 dom alla dagar vi var där (min fru tyckte det var så där 😉 )
    Det är väldigt platt på den platta sidan och onshore vågor som varierade från 3m (ovanligt) till 1 m under veckan jag var där.

Utan bil blir det nog lite trist det är skönt att kunna åka därifrån om det inte blåser eller bara för att äta någotn annanstans. Men det ligger som sagt mitt ute i ingenting.

Mvh Calle

• Oregistrerade

Gäst
    17 februari, 2006 vid 19:39
    Calle wrote:
    Hej!
    Jag har var där för 2 år sedan med min familj, som då bestod av fru och en 1-åring. Vi hyrde bil,boende och surfgrejer av Pro Center http://www.prasonisi.com/ProCenter/CenterInfo_eng.htm

Boende var på gångavstånd från uthyrningen och helt ok. Det var ett MYCKET lugnt ställe helt utan nattliv, två restauranger och några små hotell.
    Jag körde 4,2-5.7 dom alla dagar vi var där (min fru tyckte det var så där 😉 )
    Det är väldigt platt på den platta sidan och onshore vågor som varierade från 3m (ovanligt) till 1 m under veckan jag var där.

Utan bil blir det nog lite trist det är skönt att kunna åka därifrån om det inte blåser eller bara för att äta någotn annanstans. Men det ligger som sagt mitt ute i ingenting.

Mvh Calle

TACK Calle!!!
    Jag skall ta och maila ner till surfcentret och se om dom kan hjälpa till med boende.
    En fråga till: Flög ni ner typ “endast flyg” med något charterbolag eller åkte ni reguljärt?

• calle

Medlem
    17 februari, 2006 vid 21:27

Hej!
    Vi tog en “endast stol” med Ving (tror jag). Jag tycker att det brukar vara billigast om det inte finns typ Ryan Air eller något annat lågprisbolag att flyga med.
    / Calle

• Oregistrerade

Gäst
    18 februari, 2006 vid 17:03

vet ej om ni kan tyska, här en beskrivning via sajten http://www.surfurlaub.de

http://www.surfurlaub.de/PDF/Revierberichte/rhop_2006.pdf

hälsningar

ecke

• irieman

Medlem
    20 februari, 2006 vid 10:10

Jag var där i september förra året.
    Det var väldigt vindsäkert, var allt från överriggad 4.2:a till normaldrag 6.2:a, på förmiddagarna var det inte alltid planingsvindar.
    Plattvatten och tokdrag på ena sidan och onshore-vågor som kan bli riktigt stora på andra. Brädan kan du ha på nå’t av centren eller på hotellet.
    Är inte så mycket att göra förutom surf, typ sola och bada om det är nå’n i sällskapet som inte surfar.

Irie Man

• hankloose

Medlem
    20 februari, 2006 vid 11:05

Åk till karpathos boys!! Jag lovear ni kommer INTE bli besvikna…..!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rhodos/Prassonissi i juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.