Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Riddarfjärden i morgon

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 13:08

Ha ha, vore grymt att segla där om det var bra, men jag tror att det kan bli riktigt byigt! Men dom hade faktiskt en windsurfingskola i Rålis på slutet av åttiotalet fast det var väl pråmar som kördes antar jag.

Har testat Ulvsundasjön en gång faktsikt, och det funkade helt ok.

Irie Man

• larry

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 14:46

Vi var ett gäng som körde där på tidigt 90 tal.
    Vi gick i en bit öster om Rålis från Norr Mälarstrand.
    Det funkade någorlunda och vinden var då rak ost om jag minns rätt.
    Jag kommer dock inte att haka men lycka till.
    /Larry

• brutus

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 15:14

såg från söder mälarstrand att det gick vitingar där igår, blåste bra, hade vart fett att prova lite surf där!

• swe-16

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 18:09

Ost är bäst…testade det under vattenfestivalen en gång för några år sedan…..då blir det faktiskt riktigt bra. Väst ger riktigt bökig sjö…framförallt nere vid stadshuset. Alla andra riktningar är bara att glömma.
    Gippa framför stadshustrappan är cooooooolt smile.gif
    /Per

• mickez

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 18:43

mm har också vart lite sugen på o prova nån dag…men kan tyvärr inte imorrn men jag e grymt på om vi drar ihop ett gäng laugh.gif

• diil

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 19:18

Jag tycker vi kör! Jag är med efter 18.00, har egentligen inte tid, men vafan… smile.gif Ska vi träffas i Rålis i så fall? Hur många mer?

/Daniel

• mexi_

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 08:15

Jag kommer att vara där vid 3-tiden om vinden kommer, måste vara tillbaka på Ingarö 17.30……..parkerar på norr mälarstrand precis nere vid rålis, där finns bra gräsytor att rigga på och det såg ok att gå ut därifrån.

• diil

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 13:16

Jag kan tidigast vid 18… Någon annan som är sugen på at teama upp för ett centralt kvällssurf?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:59

Passerade Riddarfjärden idag på västerbron, på väg från Torö till kontoret, tyvärr. Såg hur bra som helst ut på ost. Måste testas nästa gången osten står på. Nattsurf nog inget problem, det är så ljust i stan. På med pannlampan det blåser !

Lite närmare än Torö också. Och mer tjejer på stränderna och nära till aftersurf och …ja man kanske skulle lägga ned surfingen överhuvudtaget…

Uffe

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 15:12

Kan inte idag tyvärr, men är på nästa gång, vore ju kanon om de funkade bra!

Irie Man

• tabi

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 17:19

jag e på om det ska testas nån annan gång

• mexi_

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:58

Jag var där vid 3-tiden, men det var otroligt byigt så jag åkte till Björkvik istället, där var det helt ok och jag körde en timme med 6,5 och 96 liter. Om Riddafjärden skall fungera måste nog vinden vara ganska exakt i riktining med fjärden, nu såg det ut som att den kom lite mer sydost och stördes av söder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Riddarfjärden i morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.