Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › rigg bilder 2
-
rigg bilder 2
Publicerad av tbsurf på 10 augusti, 2007 vid 13:42Taggad av annan tråd tänkte jag att det är nog många som har kartong storlekar som inte fått riggat än…
Den här hoppas jag få använda snart.. mauisails tr-3 4,7.. flång kartong..Vevade ner enligt manual och vred till latterna lite grann för att sträcka upp lite..
Inget finlir.. behövs några ggr på vattnet först.. :tongue:klang svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
behövs några ggr på vattnet först..
Färdigt någon gång 2012 då… 😀
Skämt åsido, så ser det ju bra ut. Lite rynkor i mastfickan har ju alla segel
-
Hm…ärligt…eller ja får tala för mig själv…Men rynkorna i seglet är det sista som kommer hindra dig från nya PB, finns nog betydligt “viktigare” saker att tänka på när det väl finns vind för detta segel, som chopp tex…
-
Men påverkar det verkligen farten tror du..?!?
Påverkan är nog mer eller mindre försumbar… Iaf om man bortser från hur det påverkar en psykiskt… 😀
Maui Sails har verkligen ryckt upp sig med årets modell. Ser bättre ut än tidigare versioner. (Nä, jag har inte testat något av deras tidigare segel… :D)
-
Ser riktigt fint ut! 4.7! Kräver nog mer vind än ett 4.0 wave segel. Hade ett up race 5.0 från 96 och jag planade ganska tidigt med det. men det var inte många dagar med tryck!
-
Kapten K: Nja det går nog igång runt 12-13m/s, fast de e nog väldigt svårkört då..Misstänker att det är likande mitt ART Speed Pro 4.5 -91, är ett “nervöst” segel som kräver ordentligt med vind då det är lätt att överskota (155cm i bom…)
-
4.7 är väl knappast något Sverige segel men TB påpekar det också, att de flesta tillfällena ges utomlands. Man kan väl iaf påpeka att för den som INTE tänker jaga prognoser utomlands så är denna storlek fullständig meningslös. Mig veterligen har ingen kört under 5.0 eller 5.5 i Sverige sedan vi började med GPS (nu syftar jag på att man kört med höga farter, inte bara planat)
Vill man däremot ladda på en prognos i England, tarifa eller Strand Horst samt Walvis kanske storleken är ett måste……..så jag beställer nog en! -
@kinetic 404371 wrote:
Kapten K: Nja det går nog igång runt 12-13m/s, fast de e nog väldigt svårkört då..Misstänker att det är likande mitt ART Speed Pro 4.5 -91, är ett “nervöst” segel som kräver ordentligt med vind då det är lätt att överskota (155cm i bom…)
Inte då…..12-13 för en 4.7, NÄ!
-
Min 5.8 har bara luftats ett par tre gånger… Vet inte riktigt när en 4.7 skulle fungera för mig. Då blåser det nog såpass möe så jag hellre stannar på stranden… 😀
Men så är jag aningens större än TB oxå… 😀
-
Getwet: Ian Räv hade ju kört ett 4.7 på en iSonic50 i 12-13m/s utan problem*hahaha*
-
@getwet 404403 wrote:
4.7 är väl knappast något Sverige segel men TB påpekar det också, att de flesta tillfällena ges utomlands. Man kan väl iaf påpeka att för den som INTE tänker jaga prognoser utomlands så är denna storlek fullständig meningslös. Mig veterligen har ingen kört under 5.0 eller 5.5 i Sverige sedan vi började med GPS (nu syftar jag på att man kört med höga farter, inte bara planat)
Vill man däremot ladda på en prognos i England, tarifa eller Strand Horst samt Walvis kanske storleken är ett måste……..så jag beställer nog en!Fan vi måste åka snart nu så vi får skjuta kork nån gång…..:laugh:
Logga in för att svara.