Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rigg och vattenstart – nu på fredag!
-
Rigg och vattenstart – nu på fredag!
Publicerad av svenne på 14 augusti, 2012 vid 07:33På fredag kör Södertörns surfklubb en kväll för alla som behöver tips och hjälp med riggning och för att komma igång med vattenstarter. Finns bättre vägbeskrivning och mer info här.
jpo svarade 12 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Det är flera som har frågat samma två frågor.
1. Måste jag ha med mig ett segel?
Nej, det är bara om du vill ha hjälp med seglet eller vill jämföra din riggning. Om du har möjlighet att ta med så gör det, men det är helt okej att komma utan.2. Ska jag ta med bräda också?
Behövs inte, vi kommer inte vara på vattnet utan på land hela tiden.Och kan du inte komma till 18.00, kom så fort du har möjlighet. Vi lär nog hålla på några timmar.
@Badjanne. tack, jag tror att det behövs mer sånt här! 🙂
-
@Badjanne. tack, jag tror att det behövs mer sånt här!
Vi borde lobba en del kända nyhetsankare, poliker eller andra kändisar. Anna Lööv är nog mottaglig för en gratis vindsurfkurs för sina partimedlemmar. Nåja lite kan hon väl betala. Björn Ragneli gillar ju att synas och sen har vi många på länstyrelserna här i Reepaulacity och övriga Sverige. Det gäller att synas i rätt forum.
Det tråkiga är att ideelt arbete finns knappt kvar i Sveriga inom idrottsrörelsen längre.
Som sagt syns vi inte får vi heller ingen återväxt. Kolla i Holland där vindsurfing och SUP är grymt stort.
Jag har försökt få igång SUP i kanalen nu till Malmöfestivalen men intresset är klent. -
Jag tänker Angelina Jolie, men det är mer kroppsliga intressen än sportsliga.
För övrigt håller jag med dig. Numera gör man något “ideellt” om man vinner något tillbaka, tyvärr. Att låta smågrabbarna vara med i idrottsföreningen hemma är dyrare än att låta dem börja med golf, eftersom hela anläggningen drivs av personal.
Tur för mig att de gillar cykling och surf! 🙂
-
Fan, såg detta för sent!! Hoppas det blir fler gånger! Mycket bra initiativ!! Kom det många till Närlunda?
// Jens
Logga in för att svara.