Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rigga med klass
-
Ganska kul att höra vad ni lyssnar på! Var tvungen att lyssna igenom lite av vad ni rekommenderar.
Själv är jag en riktig smörlyssnare …
Tyvärr måste jag meddela att jag inte följer surfing “normens” musik. Då jag lyssnar på det mesta som e inspelad med lite ljudkvalite. Allt utom Jazz.
Är man själv först på plan och riggar så kan man få höra Opera och Sarh Brigthman från Bilstereon. HEhe, Jaaa,, de e bara att racka ner på mig. 🙂 Destinys child, Bills, bills, en liten favorit. Yello. Marie Frediksson, sen gillar jag milk incorporated, Dune och sån lite dance aktig musik. Cornelius Wresvik, ingen kvalite men skön ändå.
Vangelis – oceanic, slappt så slappt. Bra för mitt hjärta.
Finns så mycket favoriter, att börjar jag kan jag inte sluta. “Svårt att säga nej”, Lisa Ekdahl tillsammans med Bo kaspers orkester.Förmodligen har jag även nån liten hörselskada då jag är lite allergisk mot skränigt ljud, och då snackar vi på hög ljudnivå!. Det bara rasslar i mina trumhinnor. Dock brukar sån här musik låta bra i bergsprängare på stranden, så då funkar det bra.
Ursäkta om jag låter som nån ljudofil, men säger bara min åsikt.En liten recension;) detta bara vid en snabb genomlyssning, så jag har inte bedömt textinnehåll utan mest “soundet”.
The Plan – Mon Amour, rätt bra, om man vill stressa ner till stranden kan jag tänka mig. Eller stress rigga… Jag gillar dock inte att stressa så den skulle jag bara köra om det var riktigt bråttom 🙂
Fell A Mile – rätt skön slappar musik.
Foggy Days, precis passar en dimmig dag i väntan på vind.Kan tänka mig att Weezer skulle kunna passa dig Hanna, Lite av samma sound. Hört dem?
Starsailor, nja, för taskig ljudkvalite för mig, osså hasar det lite efter, ingen timing om du frågar mig..
Bad Cash Quartet – too bored to die. Helt ok, men inget som jag lyssnar på hemma.
LIfehouse, skön ren gitarr, här var ljudkvaliten ett regält lyft. J-vligt bra starter på många av låtarna. Spontant, bra texter.
Trying, skön, mycket bra! Inslag av piano, balanserar bra.
Simon, också bra.Kent gillar jag också!
Depeche senaste en höjdare!
Red Hot Chili Peppers – jaa, grymt bra!
Eskobar – jaa, klart bra.
Coldplay, jaa, bra, skönt.
Ben Folds, inte riktigt min smak.
Pearl Jam – Skönt driv!
-
vad är det för konstigt med det? han laddar hem dom på kazaa förmodligen http://www.kazaa.com ladda hem programmet och tanka ner musik, hela filmer, och hela spel, bilder, hela böcker och sånt…
-
hhhmmmm….Slipknot regerar innan surfet!!
Och efter är det Biohazard som gäller. -
Säger bara Beach Boys… Det ända som behövs på väg mot surfet…
-
Sten & Stanley
Vikingarna
Carola
Abba
Smaken är tyvärr olika. Gäller även godis. -
prova direct connection
det funkar absolut bäst just nu att ladda musik, filmer, proggfinns på download.com
-
“You’ll take your car to work, I’ll take my board, and when you’re out of gas, I’ll still keep going…” -Weezer. Jodo, Weezer finns med i min samling också.
Pher, Pher… du är krönt musik recensent på konfen. Var har du lyckats lyssna på allt detta. Tell me the secrets of the network.
Däremot, pga smaken är som baken måste jag säga att rigga till Sarah Brightman vore som att äta yoghurt med ketchup.
Inget ont om henne, men i SAMBAND med surf…? -
LIFEHOUSE- LIFEHOUSE- LIFEHOUSE!!! +Rigg
Jag vill inte vara uppjagad när jag är ute på vattnet, vill vara samlad i tankarna, mig själv och på gång. Det blir jag av Lifehouse.The Plan har fallit lite i klass för mig de senaste dagarna, inte direkt ngt man lyssnar till innan man ger sig ut, nej.
-
Surf wax America, ja 🙂
Tack för den kröningen ;), snällt av dig. Fast recencenter av olika musik brukar jag själv totalt skita i. Förutom dem som möjligen e rätt lik en själv.Hanna:
“Däremot, pga smaken är som baken måste jag säga att rigga till Sarah Brightman vore som att äta yoghurt med ketchup.
Inget ont om henne, men i SAMBAND med surf…?”*ler*,, jaa,, det är nog därför jag får höra att jag tar mig så lång tid att rigga upp och ner. Måste bero på musiken 😉
A’ll tell you some secrets if you mail me.. This is not a good place for that.
-
Just nu snurrar Strokes, Badly Drawn Boy, Gorky’s Zygotic Mynci, Pixies, Eels, Grandaddy, Ryan Adams, Whiskeytown, Bear Quartet, Weezer, Cake, Smog, Belle & Sebastian, Snowpatrol, Coldplay, Beck, Stephen Malkmus, Everlast, Wilco, Palace, Travis, Bob Hund, Mercery rev, Mary j…
Sen går det ju alltid att lägga på något gammalt spår från Johnny Cash, Bob Dylan, Velvet Underground, Simon and Garfunkel, Nick Drake, Syd barrett, Monkeys, Kinks eller varför inte lite soulhits från Dobi Gray, Patti Austin, Sam Ward, Marlena Shaw, William Bell, Marv Johnson, Edwin Starr, Millie Jackson, Isley Brothers…
-
Apropå Depeche…Hört Tori Amos cover av “Enjoy the silence”?, låter som en annan låt. Perfekt på vägen hem när man tränat ur kroppen regält med lite surf…
-
Det finns inget som går upp mot lite riktig surf-rock typ: Dick Dale, the Chantays, the ventures, the pipelines, robert johnsson and the punchdrunks och the surfaries ! rockar gött i bussen på väg till surfet ! ///(__Filip
-
filmmusik brukar funka bra, typ musiken till the gladiator, eller kanske the rock. man känner sej som en av de där riktiga hårdingarna
/frank
Logga in för att svara.