-
Riggfrustration med småbrädor
Hej konfen!
Det var längesedan vi pratade med varandra. Kanske behöver jag en surf-psykolog/personlig instruktör.
Det känns som jag fullständigt tappat förmågan att köra småbrädor och rigga segel under 6.4.
Känns som det var längesedan jag hade en bra session med < 100L bräda.
Va fan är det som händer?
Har jag bara haft otur, kört fel dagar, kommit för sent för att fånga den bra vinden. Är hårdvindsdagarna för få? Har jag retarderat?
(Dr Masse har du något tips? Kör du fortfarande eller har du också töntat över till Foil? 😁)
Igår skulle det åkas. Det blåste som fan.
Jag slängde på 5.0. Med en 92L Twin-fin Wave. Jag borde flugit fram men istället fick jag 0 driv och framdrift. Kände mig totalt överriggad i byarna och mellan byarna som Bambi håller balansen.
Kändes som jag bara åkte i sidled och med vinden ingen release och planing. Zero höjdtagning.
Gjorde en walk of shame å satte på 4.3:an då hade jag planing i byarna och lite framdrift men kunde inte ta någon höjd.
Walk of shame igen. Tog 107 L Freestyle. å 4.3:an samma skit fast värre. Jag borde kunnat köra fram och tillbaka och komma tillbaka till samma ställe men nä.
Detta spot har notorisk hög avdrift och tunneleffekt i vinden men det måste vara jag och min teknik som suger för jag vet att vissa riders aldrig har problem med motsvarande setup historiskt.
Så de gör ju rätt och jag gör fel som behöver en minst 6.4 å en 110-112 L slalom/freeride för att ha planing och höjdtagning.
Har vanliga vågsegel Loft Lip
5.8, 5.0, 4.3, 3.9, 3.5. (ja hoppet 5.0 -4.3) är stort men inte gigantiskt
och
Simmer äldre
4.7, 4.2 (CrossOver, Onshore)
Var börjar jag för att få struktur på detta?
Ringa psycho-surf hotline 1-800 xxx xxx xxx?
Boka en resa med Guy Cribb? (Han har väl lagt ner?)
Mastfoten framåt,
Bommen uppåt
Mer nedhal.
Mindre uthal.
Fler dagar på vattnet med trim-testande.
Gå ner 10-15kg
????
Aaaarghhhh!
Logga in för att svara.