Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rikemans-sport/”livsstil”
-
Rikemans-sport/”livsstil”
Publicerad av anonym-anvandare på 8 juli, 2004 vid 06:33Varför ska det va så in i he*#%te dyrt att kitesurfa, fattar inte hur ni har råd att först köpa utrustning för tiotusentals kronor och sedan resa runt halva jorden för att slappa och surfa. E de kanske pappa som betalar?
Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag vill inte va den som e den… Undrar bara, för jag har verkligen inte råd att hålla på med sheiten.Puss på er allihop…
MVH – Karpn
mrmille svarade 20 år, 8 månader sedan 20 Medlemmar · 44 Svar -
44 Svar
-
Det finns nog en och annan pappa som betalar sen är där dem som nästan lägger alla sina pengar på kite, och så sist dem som jag själv som fan bara jubbar jubbar och jubbar, och då är det inga probs att köpa prylar problemet är att få tid till att surfa 🙁
Fan va jag är trött på att jubba.
-
Jobbe?
Jag förstår dig, är själv lite förundrad faktiskt…Utrustningen har man juh o så men som sagt att dra söderut till det turkosa havet blir svårt…..Fan…Måste nog skaffa mig ett mer välbetakt jobb tror jag
-
Nä gör inte det det suger här sitter man och tjänar en massa stålar som man inte har nån nytta av då man fan bara jubber hela tiden.
-
Mick skaffa ett jobb som sköter sig självt å sitt på stranden medans pengarna tickar in. Du om nån borde väl lösa den ekvationen.
Kite på Lördag ???
-
Svar till:
Varför ska det va så in i he*#%te dyrt att kitesurfa, fattar inte hur ni har råd att först köpa utrustning för tiotusentals kronor och sedan resa runt halva jorden för att slappa och surfa. E de kanske pappa som betalar?
Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag vill inte va den som e den… Undrar bara, för jag har verkligen inte råd att hålla på med sheiten.Puss på er allihop…
MVH – Karpn
[/ QUOTE ]
eller så gör man som i småland, tigger i hop lite kolfiber, divinycell och snickrar i hop en egen bräda gratisDet går lite lättare om man opererar bort tummen som sitter mitt i handen först
och så bör man inte hålla till i lägenheten, epoxilukten kan ge smak på dina favorit frosties -
Ja fan måste hitta en lösning på det här, klar att vi ska surfa på lördag.
Men i kväll då ska vi inte surfa dååå meesatan måste jubba nu de stressar mig som fan här. vilken jävla slav man är. 🙁
-
Svar till:
Annat på schemat i kväll…
[/ QUOTE ]
Jävla kuk att man ska jobba idag, även om man är odödlig…MÖhÖÖg
-
Svar till:
Varför ska det va så in i he*#%te dyrt att kitesurfa, fattar inte hur ni har råd att först köpa utrustning för tiotusentals kronor och sedan resa runt halva jorden för att slappa och surfa. E de kanske pappa som betalar?
MVH – Karpn
[/ QUOTE ]
Tid och pengar går alltid att ordna, det handlar bara om prioritering…. så det så
-
Tog ut semesterersättningen för att köpa min första kite, sen lånade jag pengar av CSN och åkte på kiteresa.
-
Svar till:
Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag vill inte va den som e den… Undrar bara, för jag har verkligen inte råd att hålla på med sheiten.[/ QUOTE ]
Alltså. Så pissigt dyrt är det inte.
Eller behöver inte vara i alla fall.Det finns sätt att komma undan billigt, exempelvis genom att köpa begagnat. Det finns även leverantörer som säljer billigare kites. Kolla http://www.bestkiteboarding.com
Köp 3st kites från dem i exempelvis 18, 16.5 och 11 m2 med tillhörande linor och bommar samt en bräda för 15000 skr
Dela upp detta mellan dig och två polare till så blir det inte så fasligt dyrt. Eller?Men visst. Sitter man på studentlön så är det nog svårt att få sporten att gå ihop rent ekonomiskt.
-
Hur kul hade det varit om allt hade varit gratis egentligen? Halva nöjet e ju att spendera pengar!
-
Inte vill man väl hålla på med en hobby som vilket jävla arbetarklassluder som helst kan hålla på med. Förspänt är livets melodi.
Rädda vår ekonomi skjut av lite socialfall.
-
Hur smockat med kitare hade d inte varit på alla spotsen om d hade vatt gratis då? Nä tacka vet jag att ta på sig spenderbyxorna o bränna lite på livets goda!
Logga in för att svara.