-
Riktig Judggment day idag, haha!!
This was the day of the days, i mina surfdagar vilketfall
Gick upp kl 8 o blev besviken för jag inte vaknat tidigare av att huset dånat..åkte o hämtade Colleman(kändes inte som de blåste nånting) åkte till Kållered o fick vänta 30min på MR.Z(vinden ökade lite) plockade upp han.. åkte till hans båt i ÅSA o borrade ett hål -jäsp- (då blåste de bra)
Åkte till surfersparadise för o hämta John, stannade o velade..slutade med att COlleman handlade en ny dräkt, jag handlade ett par hängsele tampar och Mr.z handlade ett lycra.. Körde John till Apelviken, dumpa han där..
brännde fort som fan till Lejet, körde fast i Leran fick lite putthjälp av Novice o Joahn som redan var där..
Kom fram nån gång mellan 11 o 12, suck.(varför gick jag upp kl 8a tänkte jag)Men hade vi kommit tidigare hade vi inte fått de bästa
Hursomhälst..
Basseman var den enda på vattnet som såg överriggad ut,Johan riggade ner, Novice drog nedalUnder tiden jag riggade mitt 3,3 ökade de.
Hade jag inte haft 3,3an jag stått på land.
(thänk jo Beerfrills-Jompa )saaatan vilken vind!!!!! helt mäktigt.
Vågorna var la runt 2meter, tyckte basseman försvann sinsimellan..han e ju typ 2 meter
Colleman “körde” 3.7, han fick la inte så mycket surfat fel på blabla ,allt va de nu var..sen när han fått allting i ordning fick han sej en repa, laddade ett hopp o försvan ..stod på land kollade o undrade vart han tog vägen, men ingen Colleman syntes till..han var en bra bit ut, vi stod skitlänge o undrade vart fan han tatt vägen?
– vem e det som ligger långt där borta o vinkar?höhö
..Rambo drog sej en “rescue tur”, hade precis gått upp för o vila..haha, fy fan va vilken tid det tog att komma fram till han, så jävla stressad o ett sådant jävla tryck i seglet, ramlade hit o dit, kastfall här o där..
till slut kom jag fram då hade hans mastfot gott av, han hade iget flyt den dagen..förutom den “flyt-turen” han fick till land
..hade dessutom problem att komma in själv, vinden ökade, brädan la sej fel, seglet gick o botten, vågorna bröt titt som tätt..o när allt var på sin plats, kom en till våg o pajjade allting ahhh.surfade nåra vändor o sen åkte in för o vänta på COlleman som närmade sej..när han kom i land, kom ett jävulskt regnväder in över oss..inte en chans att de hade funkat att ge sej ut på vattnet..regnet gjorde förbannat ont i nyllet,hehe..o byarna var stygga!
Men efter regn kommer sooooooooool
o då kunde jag fan inte hålla mej, pussade min ler surfgubbe o brände ut..vinden var mäktig!!! just dem vändorna med strålande solsken o blå himmel, ett jävulskt tryck i 3.3an, feting adrenalin, att se vågtopparna blåsa sönder o bli yrande vatten..det var fan the moment av alla!!!!! helt ensam på vattnet, bara den elaka vinden o vågorna runt om som gjorde “sällskap”(försökte mörda mej), jag kände mej fan helgrym hahaha.Har laddat mäst hopp idag, försökt o gippa o fått 4st riktiga mördarkastfall..
ett var extremt, kom i full spetta, men kunde endå ge mera..såg en go våg som brantade upp, ahh-den skall jag ta!
Föll av, skotade in..jiiiiiiiiiha! fan va de gick, så dyker det upp ett mördar chopp, han inte parera o fick ett gött nosdive into kastfall gnida ansikte mot seglet, få masten i pungen, vrida foten, fastna i hängsele tamparna bli spolad av våg o få kalsup + en go knyck i ryggen hardcore elle?E hur jävla elefant nöjd som hällst med denna dagen!
trots alla missade gippar,hopp, vändor osv..å fan va skumt de var att hoppa idag, vinden ville sno brädan ifrån mej, trycka ner mej med nosen före, hoppade jag rätt upp, ville den ruska brädan hit o dit..(för stor bräda?)Efter hemkomst från IslaMargarita, blir det på rot en mindre bräda, + ett 3.3!!!
Var orolig över att köra med 3,3an jag lånat idag, över hur det skulle kännas, aldrig surfat med den sizen på segel innan, + att de var ett nytt segel för mej.
Men det känndes grymt! hade inga problem med det alls..
(Var ett Neilpryde Core 3.3,tror jag, från 00-01? )
Grymt nöjd!Ännu grymmare är att MR.Z filmade idag, har inte kollat igenom skiten ännu..men någon grym crash måste de finnas
har lite bilder oxå, men inga fräcka direkt..o defenetivt ingen action..bara på ett par nöjda surfers på land
Logga in för att svara.