Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Riktigt fet film.
-
Riktigt fet film.
Publicerad av curry på 24 september, 2007 vid 16:17sjukt nice whirlybird (lr sbend to olé?)…legit wakestyle såklart!
skönt att det finns några som skippat PKRA-stilen!Quicktime
mjersen svarade 17 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Fan va nice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bästa jag sett på länge!
-
Ja den var grym, men i Ystad idag bjöds det på bättre.
Satte transition to wrapped bla. -
@curry 417715 wrote:
legit wakestyle såklart!
skönt att det finns några som skippat PKRA-stilen!Intressant! Vad definierar PKRA-stilen (Professional Kiteboard Riders Association förmodar jag) och står den som motpol till ”legit wakestyle” eller finns det fler variationer?
Någon som ids förklara/introducera lite snabbt?-peace
/r -
Dingel dangel…
Men det är nog inte så konstigt heller dem kör ju faktiskt jävligt powered på touren och stil kommer nog med tiden.
-
@rabbit 417732 wrote:
Intressant! Vad definierar PKRA-stilen (Professional Kiteboard Riders Association förmodar jag) och står den som motpol till ”legit wakestyle” eller finns det fler variationer?
Någon som ids förklara/introducera lite snabbt?-peace
/rpkra = kiten jävligt högt göra så många snurrar passer som möjligt samtidigt som dom dinglar, vilket ser sjuuuukt fult ut.
legit wakestyle = (som egentligen bör heta wakestyle (pkra snubbarna påstår att dom kör waketyle med det gör dom inte, iallafall inte större delen av tiden, därav måste man urskillja dessa)) är när man håller kite lååågt, och utför tricken så att de ser ut som de gör efter båt, man är alltid powered vilket gör att allt blir svårare men fetare, vilket ser sjuuukt snyggt ut.
😛
Logga in för att svara.