Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Riktigt gammalt: Recon 2 till Nitro Recon 2004?
-
Riktigt gammalt: Recon 2 till Nitro Recon 2004?
Publicerad av nystrom på 9 juni, 2011 vid 10:19Har kommit över en gammal oanvänd Nitro 17m2 2004, men fick med en Recon2 bom, någon som vet hur bra detta funkar?
Något för den vindstilla sommaren….
skotten svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
När alla står på stranden och det blåser 4 m/s seglar jag med min 16,5 Cabrinha Contra med Recon 2. Fungerar ypperligt. Gå ut i mkt låg vind och testa, borde ju inte vara allt för farligt.
-
Kjello
Gäst9 juni, 2011 vid 12:46Låter som du kom över min som jag bytte bort mot en oanvänd Venom 1 16 ,
jag bytte den komplett, med extra Recon 2 bom + nya extra linor + en Advance Cobra 9,4,+ Cabrinha stora boardbag med hjul, och 1000kr mot 1 venom.
Om den är vit + giftig röd färg, åt magentahållet. jag prövade aldrig den (för ruggigt stor för mina då 60 kg), följde bara med i packningen till Cabs och tillbaks.Köpte ett Cabrinha kitepaket på Surfers, trodde kite va något att göra när det inte blåser så vindsuf är kul, men FEL kite måste ha stadig vind, annars flyger den inte alls, om inte FS Speed ,
Vindsurf går att krångla sej hem med, även vid vindpunka. -
: ) awesome kite, its higher aspect than the CO2 that was around about the same time, they are pretty fast around the window for their size and have good Hang for airtime. Dont fuck around with the block that you ”punch through” when you launch and land, its an AWESOME solution to instant depower but hell, so many times I forgot to twist it back to ”ride”…
There isnt much depower in it and what will happen is you will for sure punch through by accident after forgetting to twist it back and its near impossible to avoid getting into a mess with all the lines out at sea.
Brilliant kite, you will love it : )
-
Har precis kört sönder en CO2 14m2 som jag tyckte va en trevlig maskin, men inte värd att laga, så nu är det dags för lite ännu mer retro kite, Nitro:BT 😉
Kommer att ta det lite lungt med launch första gången, men slutsats är att recon kites är recon2 kompatibla?
Skotten: I will try to avoid the ”ride/landing” block, thx.
-
yeah it will work, they just changed some sheit on the bar to make it safer : ) The real bummer is that now everyone knows I secretly like the cabs gear….
-
Kjello
Gäst10 juni, 2011 vid 15:12JohanW;658588 wrote:recon 1 is da shitHåller med, recon 2 som jag skaffade, passande min nya kite, men stor klumpig grej.
tyvärr prövade aldrig något av det, bytte bort..
Logga in för att svara.