Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rip Curl?
-
Rip Curl?
Publicerad av silversurfarn på 24 augusti, 2001 vid 07:01Någon som provat Rip Curl dräkterna som reas av Surfcompaniet nedan? Har de bra livsländ?
s svarade 23 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Japp.
Med tanke på att en NP dräkt håller i ett halvår så kan jag säga att min ripcurl dräkt hållt i tre år. Köpt på fuerte. Inga skarvar som spricker och fortfarande hel i grenen.
Så köp är mitt råd om priset är rätt -
Min NP dräkt höll 2 seglingar innan den sprack! Medan min GUL torris varit med 5 säsonger nu.
-
Jag har varit ute ock känt på dem och de ser mycket fina ut – men jag har ingen erfarenhet av livslängden.
Däremot såg jag en annan bra sak!
RipCurl har en kortärmad dräkt som har limmade (täta) sömmar och är 4mm i kroppen. Perfekt för Sverige! Under våren/hösten kan du komlpettera med ett par lösa armar så kan du köra länge. Om du vill segla när det är riktigt kallt får du dock komplettera med en annan dräkt.De flesta dräkttillverkare gör ju sina kortärmade dräkter med otäta sömmar och tunn neopren. Då blir användningen i Sverige endast juli, augusti. Lite väl lite för de pengarna. Tillverkarna verkar räkna med att om man köper en kortärmad så är det varmt, men för oss nordbor så vill vi ju ha smidigheten och känslan av stänk på bar hud trots att det inte är så varmt.
S..
Logga in för att svara.