Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RIP CURL R.I.P MF

• RIP CURL R.I.P MF

Publicerad av kasimir på 6 oktober, 2005 vid 12:32

Köpte en Rip Curl Raptor dräkt hösten 2003 Använde den en gång då och har sedan använt den i två somrar endast i Sverige. Ändå har det där jävla ”slickskinnet” som skulle vara så jävla bra spruckit överallt och limningen vid knäna och på alla andra ställen har gått upp. Och kom nu fan inte och säg att det är för att jag är för fet för er som inte känner mig kan jag ju tillägga att jag är 178 och väger 65K så det är inte det.
    Fan den första och sista R.I.P Curl dräkt jag köper. Det ska dock tilläggas att den har varit ypperlig i övrigt men man tycker ju att den ska hålla lite längre. Fan tragiskt att gå från att se ut som värsta superhjälten till att se ut som Batman med psorerasis. Så nu har jag fått avreagera mig lite fan vad skönt.

kasimir svarade 19 år, 5 månader sedan 23 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 12:53

jag kör REEF southafrica fan bra kvalisort till bra pris!

• kasimir

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 12:57

Svar till:

jag kör REEF southafrica fan bra kvalisort till bra pris!

[/ QUOTE ]
    Var fan hittar jag dom då? Ömsar dom skinn? Fan trött på all skit. Trodde Rip Curl var bra

• niklas82

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 13:08

Svar till:

Köpte en Rip Curl Raptor dräkt hösten 2003 Använde den en gång då och har sedan använt den i två somrar endast i Sverige. Ändå har det där jävla ”slickskinnet” som skulle vara så jävla bra spruckit överallt och limningen vid knäna och på alla andra ställen har gått upp. Och kom nu fan inte och säg att det är för att jag är för fet för er som inte känner mig kan jag ju tillägga att jag är 178 och väger 65K så det är inte det.
    Fan den första och sista R.I.P Curl dräkt jag köper. Det ska dock tilläggas att den har varit ypperlig i övrigt men man tycker ju att den ska hålla lite längre. Fan tragiskt att gå från att se ut som värsta superhjälten till att se ut som Batman med psorerasis. Så nu har jag fått avreagera mig lite fan vad skönt.

[/ QUOTE ]

hahaha

• eketeket

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 13:09

Rip Curl har väl livstidsgaranti på sömmar och limning i sina dräkter?

• davids

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 13:29

Va?!? Är det en våtdräkt du har hugo? trodde det var ett valskinn du dragit över dig.

• andi_j

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 14:22

Svar till:

Va?!? Är det en våtdräkt du har hugo? trodde det var ett valskinn du dragit över dig.

[/ QUOTE ]

grin.gif

• pepa

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 17:23

Min första dräkt var en Rip Curl, köpte den 2000 tror jag. Den kör jag fortfarande i för att den är så hel och bra… Fast mest kör jag med Neilpryde, såklart!

• larssa

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 17:41

Köpte en Maui Magic 2003 och det är limmad överallt snart. Däremot har jag en dräkt från tidigt 80-tal som är lika hel nu som när den var ny. Det kallar jag kvalitet!!

• eagletech

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 17:52

Jag brukar se det så här, en bra dräkt håller 150-200 dagar
    så om det är 1 år eller 10 år det beror på hur aktiv man är på vattnet eller på stranden. smile.gif
    Roger.Ö
    Hur länge mina håller det berättar jag inte. wink.gif

• rex_milvus

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 18:38

Har exakt samma erfarenhet med min mau magic – se till att få med en tub med lim…

• mackan

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 21:32

Neil Pryde e fan deluxe..

• backe

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 22:41

Fan, det verkar ju inte finnas nåt som e bra? Jag har kört NP nu och e skitmissnöjd, trodde Rip Curl skulle bli räddningen.
    Får surfa i lovika och vaselin eller nåt nästa år…

• larssa

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 06:20

Tror dom flesta är rätt varma, men sömmarna/limmningen pallar inte speciellt länge på nån av dom verkar det som.

• metallifredd

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 06:42

prolimit proseries 5/4 håller inte heller bra. fick massa små skador redan första året utan att den misshandlades nämnvärt. verkar som sånt där suuperstretch material håller dåligt.

rätt så varm iofs. Har väl hållt i ca 50 dagar hittills o håller väl en 50 till i bästa fall.

• brickan

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 07:26

Jag har en ZKINS nu snackar vi att limma.
    men den håller förvånansvärt bra ändå men kvallen är inte toppen.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RIP CURL R.I.P MF

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.