Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing rip curls nya våtdräkt

• rip curls nya våtdräkt

Publicerad av kristjans på 13 december, 2006 vid 23:01

Surf…
    Fik lite info om att killarna från rip curl testade den nya våtdräkt i kalla förhållanden… ni får två gissningar till var de testade !!!

ganska schysst video här:
    http://www.ripcurl.com/hbomb/

tydligan värmer den upp ryggen på någor sätt
    750-h_bomb_3.jpg

Anyway.. om där inte snart där kommer snö då kanske man skiter i sälen o fortsätter på vatten med en sån

nundy svarade 18 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • yann

Medlem
    13 december, 2006 vid 23:34

Synd bara att dom satt fickorna för batterierna vid njurarna. Kan nog bli obekvämt med selen över.

• nic

Medlem
    14 december, 2006 vid 06:54

@kristjans 354427 wrote:

Anyway.. om där inte snart där kommer snö då kanske man skiter i sälen o fortsätter på vatten med en sån

Hardangervidda har redan mer snö än förra året i februari och ligger på samma avstånd från södra sverige/gbg.

nic

• kamikazekiteren

Medlem
    14 december, 2006 vid 07:10

@nic 354441 wrote:

Hardangervidda har redan mer snö än förra året i februari och ligger på samma avstånd från södra sverige/gbg.

nic

Hur mycketsnö är det på hardangervidda ?? I cm. ! Tenkte at åke dit i mellanjulen, men är usäker på om det är snö!

• biorno

Medlem
    14 december, 2006 vid 07:31

@nic 354441 wrote:

nic

Om du pratar i norska termer mao inte hur långt det är utan hur lång tid det tar att åka dit så måste väl sälen vara bra mkt närmre från södra Sverige???

• nic

Medlem
    14 december, 2006 vid 07:32

@kamikazekiteren 354445 wrote:

Hur mycketsnö är det på hardangervidda ?? I cm. ! Tenkte at åke dit i mellanjulen, men är usäker på om det är snö!

Döm själv:

Finse http://www.bt.no/kamera/article147.ece
    Haugastöl http://www.haugastol.no/webcam_no.html

nic

• nic

Medlem
    14 december, 2006 vid 07:40

@Biorno 354448 wrote:

Om du pratar i norska termer mao inte hur långt det är utan hur lång tid det tar att åka dit så måste väl sälen vara bra mkt närmre från södra Sverige???

Det tar 7 timmar från gbg och sälen tar 6-7 timmar beroende på hur mkt man gasar.

Sälen är oftast en chansning, vidda bjuder på vind 6/7 dagar och ingen hård skarsnö pga av plusgrader dagtid.

nic

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 12:35
    Yann wrote:
    Synd bara att dom satt fickorna för batterierna vid njurarna. Kan nog bli obekvämt med selen över.

Jäklar så gottigt med lite batteridriven värme. Hoppas bara att de kommer ha grejerna tillgängliga för försäljning också… :frown:

Yann du nämnde förut att du hade två batwinghuvor. Det råkar inte vara så att en av dom är en 3 mm fireskin i storlek XL som du dessutom kan tänka dig att sälja va? De är nämligen slut på europalagret och eftersom de är främmande för begrepp som ”logistik” och ”leveransbesked” lär jag inte få tag på någon förrän i mars. Mitt sista hopp dog då det visade sig att de inte finns i det Australiensiska sortimentet varpå en kompis som skulle köpa med sig en huva därifrån kom hem tomhänt. Eller så rökte han upp huvpengarna, det kan ha varit så också, men jag är rädd att han talar sanning.

• yann

Medlem
    14 december, 2006 vid 12:46

Sorry sourra! Jag har redan lovat bort den ena huvan till en kompis och den andra är min flickväns…. Vet inte hur jag skall göra med min huva. Om jag ska ha en dräkt med batwing så vill ja ju ha kvar huvan. H-Bomben verkar ju rätt festlig om man kan ersätta 6/4an helt å hållet. Men som sagt, en kompis har redan första tjing på att köpa den om jag ska sälja…

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 12:50

@Yann 354515 wrote:

Sorry sourra! Jag har redan lovat bort den ena huvan till en kompis och den andra är min flickväns…. Vet inte hur jag skall göra med min huva. Om jag ska ha en dräkt med batwing så vill ja ju ha kvar huvan. H-Bomben verkar ju rätt festlig om man kan ersätta 6/4an helt å hållet. Men som sagt, en kompis har redan första tjing på att köpa den om jag ska sälja…

Ålrajt, tack för svaret i alla fall. Jag ska nog kunna hitta nåt att värma min vattenskalle med, frågan är bara när det lyckas.

• jezaja

Medlem
    14 december, 2006 vid 13:25

Vafan, köp någon billig skit på surfers så länge sourra, jag kör med nån sådan och den funkar bra.

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 13:37

@jezaja 354520 wrote:

Vafan, köp någon billig skit på surfers så länge sourra, jag kör med nån sådan och den funkar bra.

Hmm jag får väl göra nåt i den stilen då din gamla bibelprofet. Men det känns onekligen lite sucky sucky att ha en batwing som kan bespara mig en massa kalla sköljningar och sen inte använda den. Jag kan ju iofs fortsätta köra med kragen och sen smälla på nån huvlösning utanpå det. Jävla Rip Curl, sug min supply chain.

• nic

Medlem
    14 december, 2006 vid 13:44

@sourra 354521 wrote:

Hmm jag får väl göra nåt i den stilen då din gamla bibelprofet. Men det känns onekligen lite sucky sucky att ha en batwing som kan bespara mig en massa kalla sköljningar och sen inte använda den. Jag kan ju iofs fortsätta köra med kragen och sen smälla på nån huvlösning utanpå det. Jävla Rip Curl, sug min supply chain.

Föfan, bröderna hervy har bättre lager än vad ripcurl har. Jag har en sån där väst med huva du kan dra över alltihopa å slippa sköljningar iaf. Du får den billigt. Bättre än enbart huva och bätte än inget tills du hittar en annan lösning, om du vill.

nic

• yann

Medlem
    14 december, 2006 vid 14:42

Är det verkligen ingen nätsajt som har några på lager? Du kan ju maila och fråga dessa t.ex:
    http://www.kiteworld.net/wetsuits/ripcurl-wetsuit-accessories.php

• skotten

Medlem
    14 december, 2006 vid 14:54

biltema???? 😛

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 15:00

@Yann 354538 wrote:

Är det verkligen ingen nätsajt som har några på lager? Du kan ju maila och fråga dessa t.ex:
    http://www.kiteworld.net/wetsuits/ripcurl-wetsuit-accessories.php

Ohh, tjusigt. Jag gör ett försök där. Tredje och sista tänkbara världsdelen att finna grejerna i. Annars ligger Slick Nic’ väst/huva bra till. Tack för tipset.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA