Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Risk för kraftiga lågtryck till hösten

• Risk för kraftiga lågtryck till hösten

Publicerad av steffo på 21 augusti, 2002 vid 12:30

Saxat från TV4’s vädersajt.

Risk för kraftiga lågtryck till hösten

En del platser, främst i södra och mellersta Norrland, kommer att få den varmaste sommaren på 100 år. I till exempel Härnösand ligger sommarmedeltemperaturen så här långt i år nästan tre grader över normalt och 1997, som var den hittills varmaste, hade bara 2,2 grader mer än normalt.

Cirka två veckor återstår av sommaren och det ser ut som om den extrema värmen fortsätter cirka en vecka till.

I haven runt om oss har mycket energi lagrats och den kan under hösten medföra att lågtrycken lätt fördjupas kraftigt.

Prognosmodellerna tar hänsyn till aktuell vattentemperatur och kommer – förhoppningsvis – att varna oss i tid.

TV4

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 12:47

Risk?

YEEEHHHAAAAAAA!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 14:52

Coooool!

• voodoo

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 15:17

hoppet är det sista som överger oss! smile.gif

• eriksson

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 15:31

Viktigt!! smile.gif

• calle_b

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 16:37

BRING IT ON, fett j-la sugen på lite galenskaper.
    Fördjupa er lågtryck, fördjupa er och glöm inte bort oss tokar!
    Musta mej!

Tjo

• pajas

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 20:01

nej nej nå lågtryck vill vi inte ha wink.gif
    har ju bara 6.5 som minsta segel … om ja inte ska damma av mina race segel från anno 1993

några vågsegel typ 5.5 – 4.7 mottages tacksamt om nån fått surf noja pga vind brist o skänker bort sina prylar …

• hakuna

Medlem
    26 augusti, 2002 vid 09:12

Jag har ett NP 3.9 från typ -87? som du kan få för en hundring eller så. Finns i Gbg. Jag tar med det till Wave Classic!

/Niclas

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2002 vid 11:01

Regn kyla och blåst är allt jag begär

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Risk för kraftiga lågtryck till hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.