Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ritning Skimboard
-
Me 2!
Fan försökte bygga en på 90 talet men det första som hände var att den knäcktes.
Fett sugen på att testa igen, så maila den gärna till mig.
Pierrehuber@hotmail.com -
@Wallflower 398373 wrote:
Me 2!
Fan försökte bygga en på 90 talet men det första som hände var att den knäcktes.
Fett sugen på att testa igen, så maila den gärna till mig.
Pierrehuber@hotmail.comHur knäckte du den? :crazy:
-
@big_jeppe 396696 wrote:
Vad ska man ha den till?
Ska man dra den efter båten?
Eller ska man leka i vågorna som med en boogieboard?
Eller ska man använda den som bricka när man serverar sommardrinkar?skim med kite, sjukt kul lättvindsalternativ, funkar så fort det e vind nog att hålla kiten i luften (ca 3-4m/s)
inte alls svårt!
-
Kan någon av er som fått mailet lägga ut beskrivningen här? Min skimboard väntar bara på sista slipningen plus lackning. Jag köpte billig plywwod vilket var dumt har jag upptäckt. Den har för många kvistar som tappar småbitar.
-
köpte en idag på pay-c en billig hets affär för 45 spänn ser ut som vanlig playwood
-
Hej! Försöker att maila er som önskat ritningen/artikeln. Men har lite problem med att få iväg det…
Kommer så fort jag får fart på mailen igen…//BooMan
-
Är det någon som har köpt eller sett surfers paradise skimboards? jag var nere och funderade på att köpa en men jag undrar om dom kanske är korta, dom var ungefär i midjehöjd på mig (jag är runt 170cm).
Jag vill gärna ha en skim som jag kan få långa åk på och då borde väll en längre och en bredare vara bättre?
-
@BooMan 396623 wrote:
Hej! Satt o läste en gammal Surfsport (juileumsnumret 1990, 10 år)
Där fanns en artikel om skimboard och även en ritning med beskrivning. Då kom jag på att jag sett denna tråd…Jag kan ju scanna in artikeln men jag vet inte riktigt hur det är med copyrighten… Det är ju ändå en 17 år gammal tidning… Nån som har mer koll på detta än jag? Det kanske räcker om man uppger källa…?
Återkom i tråden om intresse finns, och det är ok att kopiera artikeln…
mvh
//BooMan
falubo fan skicka skicka!! 🙂
olzon.ohrn@telia.com -
@Chuckey 401654 wrote:
Är det någon som har köpt eller sett surfers paradise skimboards? jag var nere och funderade på att köpa en men jag undrar om dom kanske är korta, dom var ungefär i midjehöjd på mig (jag är runt 170cm).
Jag vill gärna ha en skim som jag kan få långa åk på och då borde väll en längre och en bredare vara bättre?
Jag köpte deras sista lite längre skimboard, sorry 😉
men de va inte jättestor skillnad på den som jag har o den lite kortare
-
Till alla er som är intresserade av skimboarding välkommnar jag er till http://www.skim.se – sveriges skimboardportal.
Skulle vara kul å se bilder av era hemmabyggda skimboards, är alltid lika kul å se vilka kreativa snubbar det finns!
-
@Skimboard_Halmstad 408761 wrote:
Till alla er som är intresserade av skimboarding välkommnar jag er till http://www.skim.se – sveriges skimboardportal.
Skulle vara kul å se bilder av era hemmabyggda skimboards, är alltid lika kul å se vilka kreativa snubbar det finns!
På det här forumet är alla kreativa!
Logga in för att svara.