Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Road trip
-
Road trip
Publicerad av anonym-anvandare på 29 juli, 2003 vid 17:52Tjenare. Vi är fyra killar som har tänkt att dra ut på en surfresa i höst. Vi ska åka runt i sverige, främst västkusten men även Öland och Skåne, i ungefär en vecka. Tyvärr vet vi bara ett fåtal ställen som är schysta men ni kan kanske vet nåt? Om ni har några bra tipps så kan ni bara skriva en rad eller två.
Ha det braanonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Gillar ni waves kolla in dessa. Runt kusten med början i väst, dessa är spots jag surfat med bra vågor:
Åsa vid SV-V
Apelviken Vbg V-NV
Träslövsläge Vbg S-SV
Ringenäs Hstd V-NV
Dogshit Hstd SV
Malen Båstad N-NV
Lomma SV-NV
Ljunghusen SO-SV
Abbekås SO-SV
Borrby Strand NO-SO
Gislövshammar (söder om Simrishamn) NO
Åhus, Revhaken NO-SO
Ölands Norra, Ängjärnsudden (Trollskogen), NNV-NNOSom sagt dessa är bara de jag surfat, och det var goa vågor när jag var där. =)
Finns ju fler spots… -
Jag och ola tog en trip i måndags ut till bohus-malmön och kollade men det var för lite vind och jobbigt ställe att ta sig i på. man fick hoppa ner från stenar på läsidan av ön och plaska ut till vinden. Det blåste dock för dåligt när vi var dör för att det skulle vara värt besväret, så vi åkte till fiskebäcksvik istället. Brofjorden funboard club håller till där och folket var trevligt, dessutom var det sandstrand. Rekommenderas om det blåser norrut… Ola kanske kan lägga upp lite bilder som vi tog..
-
Vi har ett fint ställe som heter Habby, ligger ute på Ramsvik. Öppet rakt ut mot väster och mycke grund på utsidan som ger fina vågor. Ett uppskattat ställe av lite mer kunniga surfare
-
Cambo, vilka vindriktningar är det det blir bra i haby? Varit där två gånger. Men så jävla jobbigt att släpa grejorna, och det var inte nått att hurra för på väst. Är det möjligt att rida vågorna? eller är det hoppa som gäller?
Iaf så såg det ut såhär där man hoppade i på malmön…
-
Här är fiskebäcksvik… Här fanns istället en trevlig sandstrand att gå i från, och gräsade riggytor, även en del badfamiljer…
-
Tack för alla ställena du tippsade om Lars. Vi ska försöka hinna med några av dom iaf under höstens gång. Tack alla för tipsen
Ha det bra / johan
Logga in för att svara.