Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Robban`s?
-
Bor du i Falkenberg och nyss har börjat så åk du till surfersparadise i Varberg
och kläm och känn lite på grejjorna du tycker ser bra ut. Om du inte har tillgång till en kompis som har kännedom eller obegränsat med pengar så prata
med Putte och kom fram till vad det är du borde satsa på.Åk sedan hem och kolla de priser som finns på de grejjor du kikat på exempel på
säljes sidorna i anknytning till denna sida.(för de priserna lurar ju inga
barn. ;)….Nästan inga alls).Sedan är det bara att ställa fakta mot fakta och välja det man tycker ser bäst ut, och detta är väl en utav de egentliga fördelarna med att ha surfshoppar lite varstans???
Och just SP som tydligen många haft problem med har jag inte haft några problem med alls.
Exempel: Bom haveri 1.
= Ny bom vid dörren två dagar efteråtBom haveri 2. = Nya låsningar inom tre dagar
Bom haveri 3. = Nytt bomrör inom tre dagar
OBS. Olika bommar varje gångSegel haveri = reparation inom en vecka
Totalt segelhaveri = Om skärning (usch det lät illa)och byte av istort sett allt inom två veckor
M.M. M.M. Listan kan göras lång….
Där emot så har jag haft problem med Wallen för många år sedan och har
följd aktligen inte handlat där sedan dess…Men jag vill ju givetvis att de skall finnas kvar, de har ju onekligen
lyckats med den service de gett till Voodoo…Ty detta är fördelen med många surfbutiker…Att man kan välja den som passar
enligt de personliga önskemål och krav man har.Eller hur?
Näe Ostlig 10-14 det bli middags segling idag om jag bara lyckas skjuta på
mötet efter lunch.Surfs up dudes!
MVH///J.S.
-
T12 sålde tusentals segel innan dom nya tog över,vad hände då?
-
Mina grejor går inte sönder! Har aldrig gjort! Kanske haft tur eller inte!?
-
Jadu om Janne Ekman sålde tusentals segel på sin höjd några hundra under sin NP period.
Och om så vore fallet varför går dom då konkurs vartannat år.
Nä deras problem var att dom tog in för små volymer så Np lämnade över till Annkatrin ett år och sedan tog SP över -
Piss off Lappjävel bara för du är wallens rumpnisse och får seglen (as) billigt!
Går et surt nörd(läs north) i paj så lagar dom det åt dig , du får inget nytt..
Sy dina egna ica-kassar vet ja………
Blärk! Walenn-fikusen =billigt!!!?
Ja det finns säkert gottom andra billiga människor, Horor tex..
Haj svajs
/Bengt -åke, Skåneland -
Och du tror att de andra märkena ger dig nya segel om en söm går sönder? Nej, tror inte det. Går det är det klart man lagar det.
-
Nära Tyskland ligger svin nära för oss som bor i skåne färjan över med bil tur och retur kostar 250kr sen e du framme vid surf shopen Kan inte bli bättre dom e ca 20% billigare med allt ibland upp till 50% så det lönar sig att åka över där! Man kan dess utom passa på att kränga midda till sjös och inhandla sprit förådet…Spriten e också svin billight i tyskland!
Hang loose /// Micke.. -
Ekman sålde faktiskt sjukt mycket under 80-talet. Fast det var ju ett tag sedan nu…
-
Självklart så lagar dom seglet.. och varför ska jag sy egna segel ??när det är mkt enklare och bättre att köpa nytt !! men sy du av dina Ica kassar så kan du ju spara veckopengen ett par år till så kanske du kan köpa en moppe när du fyller 15…
-
Jag tror vet ej att man måste beställa prylar för närmare miljonen idag från NP
för att få handla. Det är därför tex SP har tagit hand om detta märke.
Och med tanke på att enligt exportrådet togs det in 1200 brädor under 1999.
Och ca 2300 segel så förstår alla att vår sport inte är så stor.
Utan vi måste värna om dom få handlare som fonns.
Om jag köper en bil och inte är nöjd med den firman så handlar jag inte där mer.
Och är då denna handlare inte seriös så går han omkull.
Jag tror att marjoriteten av våra surfhandlare är bra annars hade dom aldrig överlevt. Det finns alltid folk som är missnöjda.
Enda skillnaden är att idag kan man anonymt kan skrika ut sitt missnöje.
Klart anonymt är det ju inte man kan ganska enkelt idag spåra en viss dator.
Ca en kvart om du har bredband och 20 min om du har modem (det tar ca 5min längre eftersom du har ett tillfälligt nummer varje gång du är uppkopplad) -
ok om man nu kan spåra mig på en kvart vem e jag var bor jag isåfall???
skulle va kul om du kunde svara på detta så man får se om du e så jävla vass på datorer som du säger !!
Du kan ju inte gemförqa bilhandlare och surf handlare heller ditt nöt!! Fan bil handlare finns det tusentals av surf handlare jaa vafan ett fåtal .
så att dom går runt kan ju också bero på att dom e så jävla få! Man e ju tvungen att handla av vissa nötter!!! -
….ett verkligt hett tips för dom som endast riktat in sig mot Bee 124 Protec för MTX:n har en betydligt…………..men vad är det jag sitter och skriver jag är ju i Sverige agro-nördarnas och dom globaliserade rotlösa svänghuvudenas förlovade paradis.
Till Sveriges surfhandlare, vågen, att ni bara står ut med betydande delar av er kundkrets. Ofattbart. Men MTX:en är inte nästa säsongs verkliga klipp det är nåt helt annat, nämligen Seratonin anti-aggro-drogen nummer 1. Börja sälj den på recept (fixa avtal med apoteket) sen kan ni ha windsurfingprylar som ren hobby och surfa 50% av arbetstiden. Marknaden är uppenbart enorm.
Pharmacia-UpJohn och Astra Zeneca har klykat det här för länge sen, det är bara att hänga på.Lycka till!
The SWE-drug is up!
Log in to reply.