Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rockade Apelviken i dag?
-
Rockade Apelviken i dag?
Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2003 vid 14:42Webkameran visade en heldel vågor men få seglare.
anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
För mycket nordligt i Abay idag. Det var Ringenäs som gällde. Vi körde 4.5, ridvågor på uppåt 2m, side-on. Uppåt 5-6 kringlor på vågen. Var det Julis enda bra dag…? Hoppas inte
-
Enklast är att köra norrut från Tylösand, passera Frösakull, sedan svänga vänster vid skylt Ringenäs.
Jag svänger iofs av vid Kvibilleavfarten och kör lite kringelikrokar över åkrarna. Lite svårare att hitta men närmre. -
Fint foto! Bilden ser väldigt bred ut. Vad har du använt för kamera?
-
Inget speciellt, en liten Pentax Optio S på högsta upplösningen. Sen har jag beskurit bort uppe och nere för att få ner filstorleken…
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst12 juli, 2003 vid 19:45hehe
Det vart fulltproppat med surfare o några kite snubbs i Apel idag!..
Det var riktigt grymt!!!!!
Körde 4.5 från morronen till sent. -
det var knappast för mkt nordlig i a-bay, var ju helt klockrent där idag.
tyvärr fick jag bara njuta 2h innan masten small av… men ett par riktigt duktiga hopp fick jag till.
trodde alla dom värsta skulle vara i halmstad idag men såg både framåt, pushloops o bakåt i a-bay idag…
idag känns det att man lever!
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst13 juli, 2003 vid 04:36m idag känner man att man levt
ont i v-tassen,fått en go kula precis där fotstroppen sitter.:( gör ont som saatan.
Ryggen verker, armarna 10cm längre o 150ggr mera t-shirt..vilken bränna man ligger i med nu
Men hade så perkiles ball igår, detta lär man ju få leva på ett tag nu framöver verkar det som. -
Tyckte det såg helt platt ut närmast webbkameran…Blir så när det är mkt nordligt. Men det kan bli hyfsade hoppramper i södra delen ändå, förstås.
-
Jag tror att vinden vred ngt under dagen, på morgonen så vred de iaf in tillräckligt för att tillochmed jag skulle dlyckas sätta frontside bottomturn+cutback, där jag träffade läppen. Men det blev svårare och svårare med frontsiden under dagen, så det är fullt möjligt att vinden vred… Men skönt att ha ordentlikgt draq i ett litet segel(4.1 på morgonen senare 4.7) dtillskillnad från klittmöller där jag seglade 5,3 med drag som minst, även om jag testade 4.7, men det resulterade i vatten till knäna… Tyckte dock att vågorna i apelviken kändes väldigt mesiga efter att ha seglat vid fiskfabriken (inte direkt vid piren utan så långt man kom på den vägen… (blir det middles då lr?) Vilket iofs så slutade jag den dagen vid dparkeringen i hamborg efter en spolning men(ruggigt strömt, man kunde se hur land rörde sig, ganska fort dessutom)… Varberg blev iaf en skön avslutning på danmarkstrippen… Vi tog färjan via vbg å klämde in en extra dag…
-
De e gött att rida vågor. För vågridning tycker jag Ringenäs är mycket bättre än Apelviken. Renare och större vågor. Plus att det är inte lika crowded. Man kan slöra ner lite och få sina egna vågor att leka med. I Apelviken får man väja hela tiden, dock är det grymt för hopp.
Testa gärna Ringenäs en bra dag med NV-vind.
Bra att Dänemark gick av, var på väg dit men tyckte prognoserna blev sämre och sämre för varje dag. -
Gött som fan var det, Lars du har hittat till rätt ställe!
Jag är mitt på bilden, på väg upp
-
Jag seglade för övrigt 5,0
det var bra mos upp i ramperna, här föjer ett smakprov
Logga in för att svara.