Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rockade Apelviken i dag?

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 09:37

Grymma bilder Andreas! Feta vågor och hopp, såskadeva.
    Själv fick jag hålla igen lite för jag hade grym nackspärr när jag vaknade igår, men surfa skulle jag fanimej. Väl på vattnet släppte smärtorna något, adrenalin gör underverk =)
    Jag kör förbi Varberg med näsan i vädret när det blåser i Hstd.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 juli, 2003 vid 10:41

ooo.gifo bäver va grymt det ser ut!!!

Riktigt lockande bilder får man tillägga.
    Är ingen waverider riktigt än..men det ser ungefär mycket skönare ut på dem bilderna än i Apel.
    Har du inga fler bilder därifrån du kan slänga ut?
    Hur lång tid tar det att crusa ner dit då?

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 11:21

Har bara lite bilder jag tog ut i tomma intet innan jag stack. Andreas verkar ligga inne med de grymma bilderna.
    Det tar ca 45 min till Varberg och ungefär det dubbla ner till Ringenäs från GBG. Men det är ju motorväg nästan hela vägen. Dock risk att man somnar vid ratten efter en lång surfdag, märkte jag 😛

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 juli, 2003 vid 12:38

TJOHO!

Du väckte en kännsla hos mig när du berättade om din panik kännsla under vattnet shocked.gif

Körde ju i Apel igår, drog ut en ganska bra bit från själva stranden o körde bland dem bamsiga dynisarna wink.gif rikitgt kul!!
    Brände ner längs vågen som var stooor,fick upp bra fart o fick felskär, hamlade i precis samma sitts som du, antar jag crazy.gif

Trode faktiskt att jag skulle tuppa av innan jag fick luft igen, flög framför brädan vred runt mig med seglet o satt fast, hur jag än vred o försökte komma upp satt jag fanimej fast, o väl när jag kom loss vill man ju gå rakt upp mitt i paniken, drog då rätt upp i seglet..letade förbrylt efter någon utav seglets kanter så jag fick en hum om var jag var..Var nog så panikslagen i vattnet så jag inte fick klart för mig vart jag var hän frown.gif
    Låg ett bra tag på brädan o flämtade ut med en puls på 500.

Har en lösning för detta, o jag fattade inte varför dem inte gjort så från början med dessa sele krokar???? confused.gif

Som lösning skall jag bända ut kroken så det smalnar av till toppen o inte tvärt om..
    Alltså att mera som ett V, ni förstår kanske.
    Det borde ju bli fan så mycket bättre.
    Nu är det ju tvärt om, fetast där seletampen är, o smalnat av innåt.
    Tvärt om skall det va,så tampen kan glida av lätt..
    eller va tror ni?
    Någon som har en bättre ide.
    Detta är dock enda gången det hänt, men jag tänker inte hamla där igen.

• styret

Medlem
    13 juli, 2003 vid 12:44

utbuktingen i änden av kroken är väll för att linan ska sitta där den sitter när du jobbar med riggen.

annars skulle den glida av hela tiden under pareringar och småpump.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 juli, 2003 vid 13:01

m..men jag tror inte v formen påverkar detta speciellt mycket, det e ju själva kroken som gör stora jobbet.
    Ingen som har prövat min ide innan?

Det du säger kan mycket väl stämma.
    Skall pröva vilketfall, berättar om det blir bra.

• styret

Medlem
    13 juli, 2003 vid 13:16

gör det.

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 13:37

Det händer ju ibland att linan tvinnas runt kroken så man sitter fast, är ju lite otäckt i början. Men man kan ju rätt lätt kränga av den igen med tummen.
    Kan ju funka bättre med avsmalnande krok. Värt att prova kanske. Dock är det risk att du försvagar svetsarna som håller kroken om du börjar bända och böja.

• endy

Medlem
    13 juli, 2003 vid 15:47

Jag lägger upp lite fler bilder på hemsidan under dagarna…
    Nästa gång kommer det även film på det, hade glömt ladda kameran tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2003 vid 06:11

quick release på selen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rockade Apelviken i dag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.