Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roliga windsurfing minnen! Har du några?

• anders_hoffman

Medlem
    17 november, 2004 vid 16:03

Eller den gången då jag kom i full fart mot fotografen och inte visste vad jag skulle göra för coolt? Tänkte att man skulle kunna prova duckgyben (för första gången). Sagt och gjort duckade under seglet, skönk igenom lite grann, o seglade vidare på den nya bogen..
    Det var väl ingen stilstudie, men jag kom tamigfan runt helt och hållet!

[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/duckgybe1.JPG[/img]
    [img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/duckgybe2.JPG[/img]
    [img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/duckgybe3.JPG[/img]

Hmm, det ser ut som jag måste fortsätta carva lite mer när jag duckat.. Men det var ju som sagt första försöket cool.gif

• nordgren

Medlem
    17 november, 2004 vid 16:20

Aaaah, sådana stunder är så grymma!
    Jag kom ihåg min första vattenstart också. Ojoj var som en ny värld öppnades. (ja det kan man väll säga att det gjorde också!)

• big_jeppe

Medlem
    19 november, 2004 vid 09:46

När det gäller att trängas ute på vattnet gjorde jag en skön grej i somras. Det var lätta vindar och de som var ute låg mest och planade och övade lite jippar med riktigt stor utrustning. Det var en snubbe där som körde längre repor än alla andra och alltid körde förbi väldigt nära. När jag plötsligt fick för mig att jag skulle försöka göra en heli-tack med mitt 9,5 segel så fick han slänga sig i vattnet för att undvika att bli spetsad på masten.

Jag tror att freestyle med riktigt stor utrustning kommer bli nästa trend, Monster Freestyle laugh.gif wink.gif

• feg

Medlem
    19 november, 2004 vid 12:47

Svar till:

Jag tror att freestyle med riktigt stor utrustning kommer bli nästa trend, Monster Freestyle laugh.gif wink.gif

[/ QUOTE ]

Fan, då e ju brorsan (fjant) en äkta “trendsetter”. Han har ju larvat runt och gjort hellitaks, duck-gippar, “monkeygybe” (eller vad det heter), bodydrags osv med Fanatic Falcon Formula från 02 och mitt Hot Stealth 9.5 ända sedan förra sommaren.

Helt sjukt men han kommer nästan igång samtidigt som folk med 12.5 med 9.5:an sen leker han medan alla andra (och jag)formulaseglar.

/feg

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2004 vid 09:29

Mitt absolut gladaste minne från i år är att jag har kommit i stropparna! Yes!!! Är definitivt en stor grej för mig som inte hållit på så länge. Känns som om man tagit ett stort steg i sin vindsurfingkarriär. Som en polare sa, när man väl kommit i stropparna så känns det som om man mest legat o plaskat runt i vattnet innan. Så nu är det vattenstarten nästa…den är inte långt borta, bara det vill blåsa när man e ledig.

• petter

Medlem
    20 november, 2004 vid 17:07

visst hade vi ett par riktigt grymma dagar!!!

http://www.sevenius.com/pic/maui/maui2004_xs.mpg

Beklagar den usla kvaliten men fick ej plats med större fil på servern…

• koa

Medlem
    20 november, 2004 vid 18:52

…underbart skön film! Skön stämning och musik, tillsammmans med massa Aloha spirit! /
    Calle N
    cool.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roliga windsurfing minnen! Har du några?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.