Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roligaste/bästa brädan?

• Roligaste/bästa brädan?

Publicerad av markram på 29 juni, 2004 vid 11:01

Har 3st slalombrädor och inser att det kanske är dags att skaffa en annan sorts bräda, som sambon kan surfa & utvecklas på (Thommen small är inte förlåtande), efter nedkomsten.
    Hon kan köra med hängsele och plana omkring på min Vivace carbon, men den är ju inte lättgippad precis…
    Så nu fragar jag Dig käre steffo-läsare vilken bräda uppfyller dessa krav och är kul/hyffsat lättseglad?
    Minst 100 liter
    Minst 60-65cm bred(för stabilitet och planing).
    Lättgippad
    stort vindregister.
    Funkar i både plattvatten och vågor/chop
    Tar hyffsat höjd (viktigt)
    Gärna vara snabb (ingen blir gladare än jag om en slalom uppfyller ovanstående krav grin.gif)
    Kom med förslag och erfarenheter!

surferboy svarade 20 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2004 vid 11:46

Starboard Carve anses ju vara bra, roliga & mångsidiga allroundbrädor. 99:an eller 111:an?

Eller RRD Funstyle / Twintip 105?

Eller varför inte någon av de nya Super-X brädorna?
    De ska väl funka i chop, vara snabba, lättplanade & lättgippade:
    F2 Eliminator
    Fanatic Triple-X
    JP Super-X

Eller varför inte tjejbrädan JP Young Gun? (244cm / 70cm / 114 liter)

http://www.surfcompaniet.se/
    http://www.surfersparadise.nu/

• the_novice

Medlem
    29 juni, 2004 vid 14:23

Problemet är väl att få allt i en och samma bräda…
    En lättplanad bräda (tex Mistral Flow) är ju kul just för att det går lätt att köra fort men den svänger ju inget vidare. Brädor med mer rocker (tex F2 wizzard) svänger ju bättre men är lite tröga att få upp i planing och går väl inte särskilt fort och kan kännas lite tråkiga.
    Jag antar du har lite snabba brädor att låna ut så det borde väl kompletteras med en freeride med mycket rocker. Kör själv en Mistral switch (87 l) som är himla go just för att den svänger så bra och är lätt att hoppa med, modellen verkar klart underskattad tycker jag och kan fås väldigt billigt.

• mattap

Medlem
    29 juni, 2004 vid 14:28

Starboard carve 123. Kör 8.0 som störst, skulle nog funka med större, 5,0 som minst, lite för litet men ca 5,3-5,5 skulle nog funka fint! Väger 70-75kg, lättgippad och super på alla sätt att lära sig på och utvecklas med!

• johanc

Medlem
    29 juni, 2004 vid 19:06

Starboard Carve 123!! cool.gif(heter visst 121 nuförtiden…) för mig som mest surfar på Haga är det den ultimata brädan… Ska “bara” lära mig gippa också….Har hört en del bra om hypersonic, ffa i chop, men aldrig provat…..

MVH

JohanC

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2004 vid 13:47

Hur mycket väger du?

• the_novice

Medlem
    30 juni, 2004 vid 15:03

Antar att frågan var ställd till mig, eeh just nu väger jag ca 68 kg tror jag…
    Om det gäller volymen så brukar det gå bra att dra rigg på 87l brädan om det inte gungar för mycket.

• surferboy

Medlem
    30 juni, 2004 vid 19:17

Hej Marc,
    ta med dig din sambo och kom och prova våra AHD Inspiro 79 och 87 eller Type F 64,5. Vi kör gratis prova-på-dagar i Askimsviken torsdag, fredag, lördag och söndag mellan 15-19. Se annons i GP. Vi säljer dessa brädor till kanonpriser just nu så det vore synd om du missade chansen att prova dem helt gratis.

Ring till oss på 031-704 39 00 för mer info.

Mvh,
    Gustav Enocksson
    Wallén Active Sports
    http://www.activesports.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roligaste/bästa brädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.