Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Roll?
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Roll?
Publicerad av alex_ på 16 oktober, 2006 vid 07:36http://www.youtube.com/watch?v=vXZo1bl4k4k&mode=related&search=
runt 1min in i filmen gör en kille en “roll” tror jag…. kallas det ngt spec? Kan det vara en loop?
rasmus_w svarade 18 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
00:59 Goiter av levi siver, görs denna på vägen ut istället för i en våg så heter det ponch.
-
Är det alltså “bara” en goiter, trots att han landar på samma våg? Det verkar ju rätt mycket svårare än att landa bakom vågen.
Goiter av Robby Swift:
http://www.continentseven.com/move7next2.php?moveid=201/jeppo
-
Det där är ju en misslyckad goiter… Sitter den så sitter den i vågen.
-
Ola_P wrote:Det där är ju en misslyckad goiter… Sitter den så sitter den i vågen.
Det finns 5 goiters på continent seven, alla med landningar bakom vågen. Är du säker?/jeppo
-
Har också för mej att en Goiter är en najs avslutning på en våg. Dvs kliva av med en aerial över läppen. Men en Goiter in i vågen igen kanske likförbannat också kallas Goiter!? Snyggt är det iaf. 😛
-
Är det en aerial om man landar bakom vågen?
Är det en goiter om man landar bakom vågen?
Svaret borde vara detsamma på båda frågorna, eller?
Bakom vågen = misslyckad
På vågen = hellyckad
/ Patrik
-
Jag tror du tänker på en (airial)wave360 som landas bakom vågen, då blir det en gu-screw.
Goiter skall väl dock landas i vågen om den skall vara lyckad, precis som airial, taka, forward of the lip etc. landas i vågen, tror jag iaf.
-
Jag hade varit nöjd om jag hade kunnat dra på en vanlig ponch! 🙂
-
En gu-screw ska väl också landas i vågen? Såg en film med boujma guillol från Moulay där han inledde vågridningen med en gu-screw och fortsatte med ytterliger typ tre arials, på samma våg. Fett.
-
då är det ju en airial wave 360. som är sjukt fett.
Gu-screwen är mycket lättare, just för att den landas bakom vågen. -
Aha, då är jag med. Jag trodde Guscrew och wave 360 bara var olika namn för samma trick.
-
Shiiiit, det blåser verkligen alldeles för sällan i det här landet!
-
Guscrew var så att säga “föregångaren” till 360:n, ett av många trick som Mark Angulo hittade på (han uppfann goitern med) när han var i farten, sen började andra experimentera med att landa guscrews på vågen och då blev det en 360.
Logga in för att svara.