Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rookie behöver hjälp!
-
Ska göra det väldigt enkelt för dig, köp en Naish Torch, f.o.m. årsmodell 2007, så har du världens grymmase kite som tillverkats. 🙂
Bara till att googla för att få det bekräftat!
-
@SkånePaul 527689 wrote:
Ska göra det väldigt enkelt för dig, köp en Naish Torch, f.o.m. årsmodell 2007, så har du världens grymmase kite som tillverkats. 🙂
kan bara instämma…
-
SkånePaul;527689 wrote:Ska göra det väldigt enkelt för dig, köp en Naish Torch, f.o.m. årsmodell 2007, så har du världens grymmase kite som tillverkats. 🙂
Torch is da shit.
-
Jag skulle satsa på två kites. En 9 och en 12-14 av godtyckligt märke. Sen en bräda, en sele och en våtdräkt. Lite snabbt räknat:
9:an: ca 9500 inkl bom.
12:an: ca 8000 utan bom. Du klarar dig med en bom om du väljer en kite som använder en standard 4 linorsbom (alla fyra linor lika långa vid full power).
Bräda: 3500-5000 för en ny. 2500-3500 för en vettig beg.
Våtdräkt: 2000kr om den ska funka på vår och höst. 400kr för en ren sommardräkt på Jula/ClasO/Lidl/Netto/Whatever
Sele: Går inte att snåla på. Med kite behöver man en bra sele. 1500kr.Vill du snåla in skulle iaf jag hellre välja två begagnade fjolårskites än en ny -09. Det finns många riktigt bra kites från -08 från flera olika tillverkare. Min personliga favorit i storlek 9 är Naish Cult. Det är en kanonkite rent ut sagt med en enkel bridle och ett okomplicerat 4-linorssystem. Den är lite seg i större storlekar dock. Jag har testat 12:an från -08 och gillade den inte riktigt. Nu kör jag på en Royal Era 12 istället och den är avsevärt roligare enligt mig, men det är samtidigt ett litet och dåligt representerat märke i Sverige och det lär inte vara kul om det skulle vara något som strular med den.
-
Cult från 10.5 och uppåt har gjorts raskare i 2009-versionen.
-
@Thörn 527717 wrote:
Torch is shit.
Mmmm… visst e det så:grin:
-
without me even saying Naish was the right way to go, everyone else did it for me… I tried, I really did try to give other brands a shot.. lets face it, without the competition, Naish wouldnt be as awesome as it is today.
-
@skotten 527795 wrote:
without me even saying Naish was the right way to go, everyone else did it for me… I tried, I really did try to give other brands a shot.. lets face it, without the competition, Naish wouldnt be as awesome as it is today.
True…
Logga in för att svara.