Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rookie – what to do? (gbg)

• Rookie – what to do? (gbg)

Publicerad av fraje på 14 juni, 2007 vid 16:08

Hejsan
    Det är så att jag skulle vilja komma igång med kite. Gick en nybörjarkurs förra sommaren och pusslade ihop en utrustning. Tyvärr lite sent på året bara.

Tänkte att det är dax att ta tag idet igen och äntligen tillbringa lite tid i vattnet (eller förhoppningsvis på brädan) men har tyvärr inga polare i gbg som surfar – o därav inga att göra sällskap med o ta lärdom av.
    Några/någon som sitter i samma sits eller känner för att ta en främlig under vingen? :crazy:
    Skulle gärna lära känna lite folk som man kan samåka och ha trevlig me – alltid roligare/säkrare att vara fler.

Ha det gött! // Frasse

fraje svarade 17 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nic

Medlem
    14 juni, 2007 vid 16:20

Dagar när det blåser S-W, 6-15m/s (kolla http://www.dmi.dk och onsalamätaren), kan du åka till rågelund nära Åsa så lär du inte vara ensam. Mer än så behövs inte.

(för det andra så är säsongen året runt 😉 )

nic

• fraje

Medlem
    15 juni, 2007 vid 10:13

Haha… jag som nästan hade hoppats på att vara lite ensam iaf. Vill ju inte vara ivägen för mycket o inte heller synas för mycket. 😉

• fate

Medlem
    16 juni, 2007 vid 09:50

Hej fraje,

Jag är i ungefär samma situation som du är, gick en kurs förra sommaren, men kom inte ut så mycket. Har börjat att komma upp på brädan och åka 25 m sedan ramlar jag. Det är också så att jag precis har flyttat till göteborg och letar efter någon att åka med.

Så det hade varit roligt att komma ut och åka. Jag var ute i björlanda och åkte i torsdags (första gången i år) och det gick ganska bra.

Du kan ju lägga till mig på MSN så kan vi höras

taidokas@hotmail.com

• mmattias

Medlem
    17 juni, 2007 vid 08:20

hej
    jag sitter på samma ställe typ men jag har inte kommit upp på brädan än skulle gärna villja köra med

• fraje

Medlem
    19 juni, 2007 vid 08:24

Hej Fate & Mmattias.
    Roligt att höra att det GÅR att ta sig upp på brädan, Fate. 😉
    finns på msn jag oxå. fraje195@hotmail.com Vi kan väl höras.
    // F

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rookie – what to do? (gbg)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.