Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Rostskyddsbehandling

• Rostskyddsbehandling

Publicerad av gnutten på 21 oktober, 2008 vid 08:39

Det är dags att fixa rostskydd på undersidan av bussen. Någon som har tips på en bra verkstad i Malmö/Lund som gör detta till ett vettigt pris? Går ju att leta i gulasidorna, men jag tänkte om någon gjort det och varit nöjd.

fastforward svarade 16 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • fastforward

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 14:15

Eftersom det verkar vara lite tunt med tips från skåningarna så tänkte jag dela med mig av det jag kom fram till förra hösten då jag skulle rostskydda min bil i sthlm. Någon nytta kanske du kan ha av det.

A och O är att ha en rostfri bil från början, har du rost idag så måste det blästras bort innan och det kostar. De verkstäder som använder medlet Tuff Cote Dinol hävdar dock att det räcker med att smeta på något specialmedel på rosten men deras konkurrenter hävdar att detta är båg.

Annars verkar marknaden vara uppdelad beroende på vilket klet som verkstaden/bilvårdsfirman använder. Noxudol, Dinitrol, Tuff Cote, osv. Priserna är snarlika inom verkstäderna som använder samma klet. Det du ska kolla är vilken typ av rostgaranti du får efter genomförd behandling, vilka delar som behandlas på bilen och om det krävs regelbundna efterkontroller (och vad dessa i så fall kostar).

Jag fick priser på 7-10 000 för en komplett behandling. Detta för en rostfri bil. Det visade sig dock att jag redan hade rostskydd på underredet så jag kom undan med halva priset 🙂 på den Noxudol-behandling jag köpte (3500:- istället för 7000:-). En kostnadsfri komplettering efter 2 år ingick i detta.

Vill man komma undan billigare gäller det att man är händig eller att man känner någon som är det. Risken är dock större att man missar ett rostangrepp och täcker det i rostskyddsmedel på det här sättet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Rostskyddsbehandling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.