Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Roxen i slutet på veckan?
-
Roxen i slutet på veckan?
Publicerad av mrmille på 17 augusti, 2004 vid 17:41Ja, det ser ju ut o bli mellan 6 och 10 m/s tors-söndag och med lite tur kan det funka för Sandvik eller de södra delarna av sjön ut mot bergsvägen.
Nån som ska på?
Att tysken är bakis på söndag vet alla redan så du är inte ursäktad då resten av oss troligen kommer att vara lika risiga
sourra svarade 13 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
jag e lätt på när som i dagarna som kommer!
ring gärna mig ifall ni ska iväg me kort varsel
070-4240019 härligt att va tillbaka i linköping
bland goa grabbarna -
Jag e kanske på…
Vore ju kul att träffa er det var ju ett tag sedanMen om det blåser syd ost – syd så rockar ju faktiskt Hallmare och det e ju 1000gånger bättre än Sandvik!
Men jag hoppas på vågor i Varamon så man kan ladda lite
hur e det där, funkar bara väst eller? -
Jag är lätt på.
Varamon fungerar ju fint vid Sydväst om det blåser bra, dock så ser det ut att ligga lite mer syd och då fungerar sandvik bra.
-
Hallmare:
Fre: Sydväst, 7-11 m/s Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s.
Lör: Sydväst, 6-10 m/s Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s.
Sön: Väst, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/sÖstgötaslätten:
Fre: Sydväst, 5-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.
Lör: Sydväst, 5-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s.
Sön: Väst, 5-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s.Nu e de bara att be till vindguden resten av veckan
-
Med tanke på att jag borde sitta i karantän så är det nog bäst om jag håller mig till varamon/roxen. Så för min egen del blir det nog där.
På söndag skulle man ju kunna köra lite race från typ Sättuna upp till Sandvik eller någe
-
Jag kommer på besök i helgen. Hade inte tänkt ta med pryttlarna men det där ser ju ut som man får tänka om helt klart. Var var Sandvik nu igen… Var det där vi körde i Roxen, campingen?
s
-
Svar till:
Jag kommer på besök i helgen. Hade inte tänkt ta med pryttlarna men det där ser ju ut som man får tänka om helt klart. Var var Sandvik nu igen… Var det där vi körde i Roxen, campingen?
s
[/ QUOTE ]
Sandvik var du i förra gången!
=) -
Jag kommer nog att följa mrmille hack i häl denna helgen för att gå och sparka lite på stranden….
…eller snarare han följer mig eftersom det är jag som har bilen, fast om han är kartläsare? Äsch, skall inte grotta in mig i det. Det jag ville säga var att jag kan nog ha platts i bil från Lkpg till vart det nu blir…
-
Svar till:
puss koan
[/ QUOTE ]
mmmmmyyys….
Skall du sitta fram och vara lots vill jag att du hittar en strand som är minst lika bra som förra sommarens…..
-
sluta vara homo nu.
jag kanske inte kan fixa en så fin strand men väl en bild från dit jag ska i vinter -
Hej Kitesurfare!
Jag jobbar på Länsstyrelsen i Östergötland och vill bara påpeka att det är väldigt olämpligt att surfa vid Roxenstranden nära Vreta Kloster. Området är naturreservat med syfte att skydda fågellivet och den surfing som skett där t ex idag lördag innebär en stark störning av de änder och vadarfåglar som normalt rastar här. Det är en av de viktigaste fågellokalerna i landet. Tillträdesförbud gäller under våren och sommaren fram till 30 juni för att skydda häckande fåglar men området är en viktig rastlokal för massor av fåglar även under resten av sommaren och hösten. Om surfandet fortsätter kommer det att bli nödvändigt att införa hårdare restriktioner får att skydda fåglarna.
Vänliga hälsningar
Claes Svedlindh -
Nu vet jag inte alls om folk surfar där fortf. men om du ser datum för senaste post så är det ca 7 år sedan…
Bättre att skapa en ny tråd tror jag.
//A
-
Idag var det minst 9 surfare precis vid strandängen vid 12-tiden. Några var kvar när jag åter passerade vid 15-tiden. Inte bra!…
-
Förresten tack för tipset om ny tråd – har lagt samma text i en sådan.
Claes
Logga in för att svara.