Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Roxen lördag
-
Var en norsk grupp som spelade på gamla Safari. Hyfsat bra, mycket spelglädje och publikontakt men inte riktigt min tekopp. Liite för mycket blues emellanåt. Kul med livemusik iallafall! Å sen fick jag känna mig som ett kidz…många var i 40-50 årsåldern.
Men nu är jag tillbaka där jag började. Fortfarande ingen vind i sikte…och nu har man dessutom huvudvärk och mindre pengar än i går. Scheisse, tiefen depressionen. -
Svar till:
jmansne bfas fasttas bra A!
[/ QUOTE ]
så du har skämt ut dig hos de nya grannarna redan?
-
..och de tre vindsurfarna kan rapportera att Varudden rockar på S (om det nu var rak S igår.) Maricon var som väntat rakt ut och in igen med enstaka hoppvågor så vi kryssade lite uppåt för att reka vikarna söderut och Sandudden. Hela området är ju ganska grunt och ju längre söderut man kom desto bättre vinkel var det på vågorna. Vid norra delen av Varudden vred de in riktigt fint till typ 80-gradig sideshore och sizen var väl ca 1,5m. Jag undrar vad som händer när vinden friskar i mer än typ de 10 i medel vi hade.. Vinden höll också tillräckligt därinne för att kunna göra fronttsidesvängar även om seglet fick hållas ganska öppet för att det inte skulle sluta med ett splash. Jag tror vi seglade i sex timmar faktiskt. Jag är fan glad att det inte ska blåsa på ett tag som mina händer ser ut nu..
-
Svar till:
..och de tre vindsurfarna kan rapportera att Varudden rockar på S (om det nu var rak S igår.) Maricon var som väntat rakt ut och in igen med enstaka hoppvågor så vi kryssade lite uppåt för att reka vikarna söderut och Sandudden. Hela området är ju ganska grunt och ju längre söderut man kom desto bättre vinkel var det på vågorna. Vid norra delen av Varudden vred de in riktigt fint till typ 80-gradig sideshore och sizen var väl ca 1,5m. Jag undrar vad som händer när vinden friskar i mer än typ de 10 i medel vi hade.. Vinden höll också tillräckligt därinne för att kunna göra fronttsidesvängar även om seglet fick hållas ganska öppet för att det inte skulle sluta med ett splash. Jag tror vi seglade i sex timmar faktiskt. Jag är fan glad att det inte ska blåsa på ett tag som mina händer ser ut nu..
[/ QUOTE ]
Det var nog sista gången jag åkte till sandvik på syd…
-
Svar till:
1 [img]http://www.surfzone.se/files/343897-100_0038%20%28Large%29.JPG[/img]
[/ QUOTE ]
Jag gissar på att eran komun kommer döpa om det där sandvik till “german-beach”
faen vad tyska ni ser ut grabbar
fattades bara en kort på er med era speedo’s också
-
fattades bara en kort på er med era speedo’s också
[/ QUOTE ]
vad menar du? harkel..host host…
-
de e ju “Mr speedo” på bild, det e ju det jag menar
tyskt… riktigt tyskt
Ni e goa grabbar där uppe! rätt som det e så tittar jag upp till er en blåsig dag.
-
Svar till:
Det var nog sista gången jag åkte till sandvik på syd…
[/ QUOTE ]
SSO till O brukar funka fint i Sandvik
I rak syd blire jävligt jobbig chopp
Men i Östligt blir det nästan plattvatten i halva viken -
det var ganska duktigt chop om man nu kan kalla det så… riktigt feta vågor rullade faktiskt in.
-
Svar till:
de e ju “Mr speedo” på bild, det e ju det jag menar
tyskt… riktigt tyskt
Ni e goa grabbar där uppe! rätt som det e så tittar jag upp till er en blåsig dag.
[/ QUOTE ]
trodde inte du sett härligheten!
-
Iofs var det ingen annan som såg det, för när det blåste som bäst så tyckte dom andra det var bättre att stå och hänga på stranden och sen ge sig ut när det lagt sig…
-
Vänta lite nu: Först och främst går maninte på Safari när Mustasch spelar på Platens.
Och sedan så var det chop och vågor samtidigt från alla håll U Sandvik med byiga vindar så förbenat. Det vred mellan ÖSÖ-SÖ-S hela dagen. Ingen skillnad på vattnet. Kanske en aning mindre vågor vid ÖSÖ.
Och så var det vindsurfare som uttalade sig om Maricon…
Ja, så var det med det…
/Peter
Logga in för att svara.