Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rpm
-
Publicerad av yeeah på 23 juni, 2009 vid 06:50
ngn som kört den mer än en gång och kan ge en jämnförelse mot fuel och rev?
hur bra är den för urkrokat?yeeah svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
svänger inte runt sin egen axel som REV, mycket skön urkrokat, stämmer rätt bra att den e ett mellanting av REV och Fuel
check out the review on the rpm on
-
jag har kört på RPM nu i ett par månader å körde på REV innan å det e stor skillnad på dessa,,RPM e mycket smidigare att köra urkrokat med och den har mera boost i hoppen,,inte riktigt lika snabb som reven,hör med Henke om inte Anders har en för demo
Mathias -
djevulen;554993 wrote:jag har kört på RPM nu i ett par månader å körde på REV innan å det e stor skillnad på dessa,,RPM e mycket smidigare att köra urkrokat med och den har mera boost i hoppen,,inte riktigt lika snabb som reven,hör med Henke om inte Anders har en för demo
MathiasHur tycker du RPM är i vågor. Tillräckligt snabb ändå eller?
Vilken vinner hos dig nu när du haft dem ett tag?
/Nöjd Rev-åkare som funderar på RPM nästa gång. -
MagnusH;554998 wrote:Hur tycker du RPM är i vågor. Tillräckligt snabb ändå eller?
Vilken vinner hos dig nu när du haft dem ett tag?
/Nöjd Rev-åkare som funderar på RPM nästa gång.Hej! Jag har precis som Mathias kört RPM nu i några månader och hunnit med några sessions i Borrby bland annat. Jag tycker det är bättre respons i RPM än Rev och enligt mig är den lika snabb, så rida vågor har funkat hur bra som helst. Jämfört med alla andra drakar jag testat, så känns denna mindre stirrig när det blåser mycket, man vet var man har den och den bara står där lugnt och fint.
Hade Rev innan och när det gäller unhooked, så är RPM mycket, mycket bättre.
Hojta till om ni vill testa, jag finns i Malmö.
/Henrik
-
reven e lite snabbare,men det e inte jättemycket som skiljer,,Rpm tyckte jag var lite svårare å få till rätt timing i hoppen,,det e ju rätt mycket c-shape i rpmen om man jämnför de,jag håller på å lära mig köra urkrokat å det e stor skillnad när man krokar ur,reven ryckte lite mycket just när man krokade ur, rpmen drar mycket jämnare i urkrokningsögonblicket,jag tycker rpm känns bättre än reven nu men det tog ett tag å vänja sig vid den men helt klart känns rpm bättre både i vågor å till wake/freestyle
-
låter lovande, kan tillägga att jag inte är helt förtjust i reven, passar inte mig helt enkelt (har visserligen bara provat den vid enstaka tillfällen/kortare stunder).
Ngn som kan göra en jämförelse mot fuelen?
Logga in för att svara.