• Rrd 276 -00

Publicerad av bobby__ på 24 maj, 2008 vid 10:50

funderar på att köpa en RRd 276 -00 på 105 liter. körde tidigare på en mistral twister på 115 liter

mina segel ligger på mellan 5-7

min twister är kass så jag måste ha en ny bräda. ngn som vet ngt om dessa två brädor. kan det vara ett bra köp? är väl inte särskilt kunnig men jag vet ju att twistern var jävligt svår planad. och det sög när polarna fick bättre tryck i prylarna.

alla tips motages och om ngn har en bräda liggandes som kan ersätta en mistral twister på 115 liter är jag helt klart intresserad.

/Bob

oscar svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • oscar

Medlem
    24 maj, 2008 vid 14:13

Twistern är lättplanad med rätt teknik. Den var en rätt avancerad freestylebräda när den kom med mkt bottenkurva.

Är det den röda RRD freeride 276 du menar? Jag hade en 266 och den var riktigt kul. Men nu för tiden är motsvarande bräda lite bredare och kortare. RRD är lite mer förlåtande för dålig planingsteknik då den har längre vattenlinje och rakare bottenkurva.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.