Taggad: 

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 09:49

Nä nu tror jag nog dom får lugna ner sig lite.
    Grabbarna måste nog ut på havet för att komma till sans.
    ÖLAND till påsk boys!!!!!!!!!!!!!!

• pher

Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:01

E det Carbone som e i fartn..
    Pösk, hmm, lite kallt o ligga i mitt batteriskadade tält då.. Har du redan okuperat bästa campingplatsen då eller?

Men det skulle väl vara något träninsläger i maj om jag inte fattat helt fel.. Då kanske ni kan Blastra fram lite sol o värme också?? E lite allergisk mot kyla nämligen…
    Kanske är läge att ta med sig sin trålare på trailer då… Och visa vart skåpet ska stå *skrattar*

• pher

Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:07

Ryktet går att det är nån tok som håller på och glasfibrar/spaklar ihop två nya JP med varandra för att bräcka alla denna sommar?.. Obekräftat rykte men kan vara värt att ta på allvar…

• swe-16

Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:08

På bana finns det ingen annan segelfarkost som tar oss när vi planar ordentligt. När det är precis gränsvind för oss får vi stryk av katamaraner o liknande. Planar vi inte alls får vi stryk av det mesta.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:45

Per!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    På en riktig slör eller halvvind.
    Kyss Karlsson långsamt.
    Då har ni inte en chans med era brädor.
    Många gånger i somras när det var kanon omkring en 12-14m/s
    då seglade ni inte för att det var för mycket vind.
    Säger pojkar pojkar sansa er lite nu.
    Kommer ihåg veckan innan tävlingen på Öland förra året.
    Vi seglade som fanken ni solade.
    Jag är redo för att ta mig an varenda Formula seglare i 12-14 m/s. Ej i kryss.
    är inte ens rädd för Per 16.
    Säger bara boys SWE 358 är i sitt livs form och väntar på er!!!

• getwet

Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:57

getwet69 och Robert Bräck är beredda med skjutjärnen RRD271
    och RX2:orna……häng med får du en bra tid Carbone…!

• swe-16

Medlem
    20 mars, 2002 vid 12:46

Hej SWE 358 😉
    Jag sa att vi är den snabbaste segelfarkosten av alla runt en bana…kanske var jag otydlig…jag menade då en bana som innehåller kryss och undanvind…ej en slalombana….även om jag kört ifrån många slalomprylar med formulaprylar de senaste åren, men visst – du har helt rätt….på en halvvind eller en halvvind-slör har vi normalt inte en chans mot slalomprylar med fullt tryck i 12-14 m/s och en kapten som vågar gasa.

Du har dock aldrig sett mig sitta på stranden och vila när det blåser 12-14 m/s. I Halmstad blåste 13-16 m/s och gick 4 ggr så stora vågor som ni någonsin sett på Haga….DÅ var det några som inte vågade sig ut, men mest för att shorebreaket var så svårt att ta sig igenom med en 70 cm fena.

På lägret på Haga förra året vågade vi oss heller inte ut….men någon timme senare stängde de av Ölandsbron…så jag tror vi är förlåtna 😉

…och till sist…du bör nog inte utmana en Formulaseglare varken på kryss eller djup slör.

Från en ordf till en annan 😉
    /P

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2002 vid 11:16

Hej!

Själv så gjorde jag det motsatta igår….gick in på Skidsport och kom ut med en 80 cm fena under armen (+lite andra prylar…du vet vilka köp som bestämdes den dyra kvällen på Friday´s..). Nu består min fenarsenal av en 70 cm och en 80 cm. I och för sig så är jag en tjockis på en bit över 100 pannor (vågar inte väga mig) så det borde funka.

Syns!

Mac

• getwet

Medlem
    21 mars, 2002 vid 19:45

Hörru Trubbis, saknar dig på dist.listan för grabbarna som pallar lite tryck i riggen, fart bärs och det där tredje…….
    Jag för upp dig på listan tillsammans med din styrelse polare…ok va?

• royalbeastieboy

Medlem
    21 mars, 2002 vid 19:55

skulle väl tro att en 18fotare skulle klara av å spöa en formulabräda i de allra flesta vindarna och på kryss-länsbana, de loggar ju lätt 35+

eller har du hört nåt annat??

hade ball

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2002 vid 06:23

Nu har jag skött mig och anmält mig på maillistan..

• swe-16

Medlem
    22 mars, 2002 vid 08:18

…så har jag det. Jag pratade med Hans Wallén (som nu satsar på OS-Guld i Aten i Tornado) på båtmässan om vilken segelfarkost som är den snabbaste på bana (kryss-läns). Han menade att de med Tornadon med lätthet seglar ifrån 18-fotare och 49-ers i alla vindar. Formulaseglare (på yppersta elitnivå skall tillägas….måste ju jämföra Hans med andra proffs för att få en rättvis jämförelse eller hur) kör Tornadon ifrån i 1-4 m/s. Så fort vi får ordentligt tryck i grejorna går vi mycket fortare (dock inte lika högt på kryssen) menade han.

Eftersom Hans är kung…har jag vågat sticka ut näsan och säga att Formula är den snabbaste segelfarkosten på kryss-länsbana i allt över 5 m/s.

Vore dock riktigt coolt om man kunde fixa till ett gemensamt race med de vassaste klasserna i sommar med ett par representanter från varje klass.

mvh
    Per

• dr-masse

Medlem
    22 mars, 2002 vid 10:53

En sådan “utmaning” skulle säkert få en del uppmärksamhet i tidningar som Segling, exempelvis? Kunde vara kul att se någon (hr ordf himself, månne?) köra ifrån en massvis med gånger dyrare segelfarkost i “officiella” sammanhang!

Dax att höra av sig till Segling? Någon för tidningen Vindsurfing är det väl?

Surfa Om!

• swe-16

Medlem
    22 mars, 2002 vid 11:12

Tackar för förtroendet, men för att matcha Walle´n måste vi locka hem killar som Bringdal eller Rappe…övriga göre sig icke besvär….skulle ev kunna vara Emanuelsson då kanske.

Definitivt ngt för Segling. Definitivt ngt för Vindsurfing.
    Känns dock lite tight att få in det i år…tidigast i höst eller helst nästa år….om nu inte ngn annan vill dra igång detta initiativ…det skulle vara mycket välkommet från SBFs sida.
    mvh
    Per

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2002 vid 11:50

Hmmm….skulle man inte kunna börja på en lite “mjukare” nivå, amatör mot amatör så att säga. Finns väl ett antal 49:ers samt Tornados och Hobies här i Sthlm som man skulle kunna kontakta för ett test, bara för att se hur det går.
    Finns det inte direkt kontakter via dom olika förbunden?
    Jag är inte helt oäven att hjälpa till, om du Per, slussar mig in.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.